وزیر دفاع اسپانیا امروز جمعه از اعزام فوری سامانه دفاع هوایی هاوک به اوکراین خبر داد.

بر اساس بیانیه‌ای که در وب سایت دولت اسپانیا منتشر شده است، مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع اسپانیا امروز جمعه از اعزام فوری  باتری‌های دفاع هوایی هاوک به اوکراین خبر داد.

براساس گزارش آر تی، ژوئیه گذشته، وزارت دفاع اسپانیا اعلام کرد که این کشور می‌تواند سامانه‌های موشکی ضد هوایی هاوک را در اوایل سال ۲۰۲۴ به اوکراین ارسال کند. در همین راستا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اوایل ژوئن اعلام کرد که روسیه ممکن است گام‌های «نامتقارن» در واکنش به ارسال تسلیحات غرب به اوکراین بردارد.

او در این خصوص گفت: ما در حال فکر کردن به این موضوع هستیم که اگر کسی می‌داند که سلاح به منطقه عملیات رزمی برای حمله مستقیم به زمین‌های ما و ایجاد مشکل برای ما امکان‌پذیر است، پس چرا ما حق پرتاب سلاح از همان نوع به مناطقی که در آن حملاتی به نقاط حساس روسیه انجام می‌دهند را نداشته باشیم.

روسیه پیش از این یادداشتی را به کشور‌های ناتو در مورد ارسال بی رویه تسلیحات غربی به اوکراین ارسال کرده بود، زیرا سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که هرگونه محموله حاوی تسلیحات به اوکراین، هدف قانونی برای نیرو‌های روسیه خواهد بود.

لاوروف خاطرنشان کرد که آمریکا و ناتو به طور مستقیم در درگیری در اوکراین نه تنها با ارسال تسلیحات بلکه با آموزش پرسنل نظامی در خاک انگلیس، آلمان، ایتالیا و سایر کشور‌ها درگیر هستند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه، پیشتر تایید کرد که ارسال تسلیحات غرب به اوکراین با حل‌وفصل در تضاد است، به مذاکرات کمکی نمی‌کند و حتی تاثیر منفی خواهد داشت.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار