مدیر کل امور اقتصادی و دارایی قم گفت: از ابتدای راه اندازی درگاه ملّی مجوز‌ها تا ابتدای شهریور امسال، ۶۶هزار و ۴۸۶ درخواست مجوز کسب و کار الکترونیکی در استان، صادر شده است.

مهدی فراهانی ضمن گرامیداشت هفته دولت با اشاره به رشد آمار صدور مجوز‌های الکترونیکی کسب و کار در قم بیان کرد: آموزش تمامی دستگاه‌های اجرایی، گسترش تبلیغات محیطی و شهری و اجرای پویش تبلیغاتی - فرهنگی درگاه ملّی در استان، احصاء بیش از ۶۰ مشکل فنی و انتقال آن به مرکز ملی پایش برای حل مسائل و همچنین پاسخگویی مستمر از جمله عوامل موفقیت این طرح در قم است.

وی ادامه داد: به واسطه راه‌اندازی درگاه ملّی مجوزها، متقاضیان کسب و کار، درخواست صدور مجوز را به دستگاه‌های اجرایی مرتبط ارسال می‌کنند که به ترتیب اتاق اصناف با صدور نزدیک به ۴۰هزار مجوز، متولی بیشترین صدور مجوز کسب و کار در استان بوده است. 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قم افزود: اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با صدور ۱۲ هزار و ۴۲۷ مجوز، دومین رتبه را در صدور مجوز کسب و کار کسب دارد که بیشتر مجوز‌های اداره کار شامل مشاغل خانگی بوده است. 

 فراهانی ادامه داد: سه مجوز پرتقاضا در استان قم شامل خیاطی، قالیبافی و پروانه اشتغال به کار مهندسی هستند.

وی در پایان گفت: از ۶۶ هزار درخواست کسب و کار صادر شده در استان، بیشترین تعداد درخواست مربوط به شهر قم است که ۶۵ هزار و ۱۲۵ مجوز صادره را شامل می‌شود و تاکنون برای متقاضیان شهرستان جعفریه ۸۱۰ مجوز و برای شهروندان کهک ۵۵۱ مجوز صادر شده است.

منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار