معاون خدمات زائرین آستان مسجد مقدس جمکران گفت: امسال در موکب این مسجد در عمود ۱۰۹۰ روزانه بیش از ۵۰ هزار پرس غذای گرم و سرد و بالغ بر ۲۰ هزار لیوان انواع نوشیدنی بین زائران اربعین توزیع شد.

مجید آخوندزاده در تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در موکب «مع امام منصور» آستان مقدس مسجد جمکران در عمود ۱۰۹۰ مسیر نجف اشرف به کربلای معلی، گفت: فعالیت‌های موکب به مدت ۱۰ روز در سه بخش خدمات رفاهی، پذیرایی و فرهنگی انجام شد.

معاون خدمات زائرین آستان مسجد جمکران با اشاره به اینکه هر شب بالغ بر ۲ هزار زائر خانم و آقا در ۲ حسینیه مجزا اسکان می‌یافتند، گفت: در مدت ۱۰ روز خدمات رفاهی دیگری به صورت روزانه شامل ۳۰۰ مورد خدمات خیاطی و دوخت و دوز، بالغ بر ۲۰۰ مورد تعمیر ویلچر، ارائه خدمات طب ایرانی اسلامی و ماساژ به بالغ بر ۲۰۰ مراجعه کننده و ارائه خدمت تماس رایگان با ایران برای ۳۰۰ نفر در روز به زائران اربعین ارائه شد.

آخوند زاده همچنین از برگزاری ۲ همایش بین‌المللی با موضوع روز جهانی مسجد و غزه با حضور علمایی از کشور‌های عراق، سوریه، یمن و فلسطین در این موکب خبر داد و افزود: برنامه‌های متعدد فرهنگی شامل برگزاری نماز‌های جماعت، برگزاری مراسم قرائت ادعیه و زیارات، پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی، حلقه‌های معرفت، غرفه کودکان، غرفه‌های خطاطی و خوشنویسی برای زائران و غرفه بین الملل با حضور کارشناسان زباندان در این مدت به همت خادمین آستان مقدس مسجد جمکران اجرا شد که مورد استقبال زائران قرار گرفت.

معاون خدمات زائرین آستان مسجد مقدس جمکران در پایان با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته در پذیرایی و اسکان شرایط بهتری فراهم شد، خاطرنشان کرد: مشکلات موجود را شناسایی کردیم تا برای سال آینده با برنامه بهتر در خدمت زائران طریق الحسین (ع) در موکبی که به اسم امام زمان (عج) برپا شده‌است باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار