مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به رسیدن ظرفیت پهنای باند ورودی استان به یک ترابایت، گفت: تاکنون ۵۲ ایستگاه نسل پنجم تلفن همراه در قم نصب و راه‌اندازی شده‌است.

جواد غلامپور گفت: همچنین تعداد پنج ایستگاه ارتباطی جدید تلفن همراه در روستا‌های این استان احداث شده‌است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: در راستای تحقق و توسعه دولت الکترونیک استان و با همکاری شهرداری‌ها و دانشگاه‌ها، سه شهرداری و دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند.

 غلامپور با تشریح وضعیت فیبر نوری استان گفت: قم با بیش از ۵۴۰ کیلومتر حفاری، بیش از ۸۵۰ کیلومتر شوت فیبر و ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توانسته است به پوشش مناسبی از فیبرنوری منازل و کسب‌وکار‌ها دست یابد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم افزود: در حوزه مهارت دیجیتال دوره آموزش برنامه‌نویسی برای ۶ هزار دانش‌آموز و ۲۰۰ نفر از دبیران استان برگزار شد.

او ادامه داد: رتبه نخست در پاسخگویی به درخواست‌ها با میانگین زمان ۹ روز در پنجره واحد زمین که باهدف صدور مجوز و استعلامات متقاضیان در حوزه زمین و اراضی راه‌اندازی شده است، در حوزه زمین به‌دست آمده‌است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم ضمن اشاره به کاهش میانگین زمان پاسخگویی به شکایات سامانه ۱۹۵ گفت: سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۹۵ که به‌منظور افزایش رضایت کاربران و تکریم حقوق مصرف‌کنندگان راه‌اندازی شده، بیش از سه‌هزار و ۵۰۰ شکایت مردمی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی و پیگیری شده‌است.

غلام‌پور همچنین به تصویب و اجرای طرح‌های پژوهشی با عناوین «تحلیل زیست‌بوم کسب‌وکار‌های فاوا استان قم و ارائه راهکار‌هایی برای توسعه، ارتقا و تاب‌آوری آنها»، «ارزیابی و پایش توسعه دولت الکترونیک قم» و «تدوین سند توسعه فاوا استان» اشاره کرد که باهدف تلاش بر استفاده از نتایج آنها برای بهبود ارائه خدمات به مردم استان انجام شده‌است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم افزود: در حوزه کسب‌وکار نیز تصویب تسهیلات به مبلغ ۶۴۰ میلیارد ریال برای ۲۵ طرح حاصل عملکرد این اداره‌کل بوده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار