مدیرکل گمرکات قم گفت: با تلاش‌های مستمر همکاران ما طی چند روز گذشته، ۲ هزار و ۵۲۸ تُن کالا برای تامین نیاز مواکب و زائران ایام اربعین از گمرکات استان خارج شده‌است.

اسفندیار دریکوندی گفت: در همین رابطه طی این مدت ۴۸۸ خروج موقت خودرو‌های باری شامل کامیون، نیسان و وانت در قالب ۵۰ اظهارنامه و به وزن ۲ هزار و ۵۲۸ تُن از گمرکات استان قم صورت گرفته‌است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال حدود ۲۰۰ هزار زائر قمی در پیاده‌روی اربعین، شرکت می‌کنند. همچنین حدود ۱۷۰ موکب نیز از این استان نیز جهت خدمت‌رسانی به زائران در داخل و خارج از کشور، ثبت نام کرده‌اند.

گفتنی است از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ۵۸ هزار و ۲۷۱ تُن کالا در قالب تعداد یک‌هزار و ۶۵۶ اظهارنامه و به ارزش ۵۶ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۱۰۳ دلار از طریق گمرکات استان به کشور‌های مختلف جهان صادر شد.

یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار با ایجاد اشتغال برای ۴۱ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی قم به تولید محصولات مورد نیاز مردم مشغول هستند.

شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازار‌های بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار‌های تولیدی مواجه شده‌است.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار