مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای امسال‌ تا پایان مردادماه، نزدیک به ۷۳ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان به کشور‌های مختلف جهان صادر شده‌است.

 اسفندیار دریکوندی، مدیر کل گمرکات استان قم با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون صادرات استان قم به۷۳ میلیون دلار رسیده است، گفت: در این مدت ۸۰ هزار و ۳۵۶ تُن کالا در قالب ۲ هزار و ۲۰۸ اظهارنامه، به ارزش حدود ۷۲ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۹۲۰ دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور‌های هدف صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال‌جاری تا پایان مرداد، ۲۹ هزار و ۸۲۸ تُن کالا در قالب یک‌هزار و ۲ اظهارنامه، به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۵۴۱ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد.

مدیر کل گمرکات استان قم اضافه کرد: بیشتر حجم واردات انجام شده به گمرکات قم را کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم و همچنین مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحد‌های تولیدی تشکیل می‌دهد که در راستای کمک به پیشرفت اقتصادی استان است.

دریکوندی با اشاره به این که درآمد کل گمرکات قم در این مدت بیش از ۴۲۴ میلیارد تومان بوده است، بیان داشت: به منظور حمایت از فعالان اقتصادی تلاش می‌کنیم روند صادرات و واردات کالا‌ها از طریق گمرکات استان با سهولت صورت پذیرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر توسعه فعالیت‌های صنعتی در قم و تولید محصولات متنوع در آن موجب شده تا شاهد افزایش روند فعالیت‌های تجاری استان باشیم و اکنون شمار قابل توجهی از کالا‌های ساخت قم به بسیاری از کشور‌های جهان صادر می‌شود.

برچسب ها: صادرات قم ، گمرک قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار