معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از پیش بینی ظرفیت ۱۵۷۰ دستگاه خودرو برای پارکینگ پروژه بسط شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: افزایش این ظرفیت تا ۲۰۰۰ دستگاه در دست بررسی است.

 عباس حلوایی‌زاده،معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در خصوص پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار کرد: یکی از طرح‌های اصلی در طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهر قم بحث زیرساخت‌های سمت شرقی حرم مطهر است.

وی افزود: در خصوص سطح صفر، بلوار عمار یاسر در فاز پنجم تکمیل شد که این پروژه به انضمام تکمیل تونل غدیر دسترسی‌های محور عمار یاسر را به خیابان معلم و انقلاب تکمیل می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: محور پیامبر اعظم به صورت پیاده محور طراحی شده است و در این خصوص باید بحث حمل و نقل به گونه‌ای طراحی می‌شد که گره کور ترافیکی ایجاد نشود، یعنی اتصال شمال به جنوب قم از سمت کمربندی امام علی (ع) و تقاطع مقداد با تونل غدیر اتفاق بیفتد.

حلوایی‌زاده در خصوص پروژه بسط شرقی حرم خاطرنشان کرد: ظرفیت جای پارک برای ۱۵۷۰ دستگاه خودرو در این پروژه پیش بینی شده و در حال بررسی برای افزایش این ظرفیت تا ۲ هزار دستگاه است.

وی با اشاره به اینکه بخش اندکی از این پروژه به کاربری تجاری اختصاص یافته است، اضافه کرد: این قسمت با یک نمای معماری خیلی خاص طراحی شده است تا متناسب با فضای پیرامون باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: طراحی سایه‌بان برای سطح صفر از جمله اقدامات این پروژه است و امکانات دسترسی خوبی برای طبقات زیرین فراهم شده تا زائران در کمال آرامش از این امکانات استفاده کنند.

حلوایی‌زاده افزود: پروژه بسط شرقی حرم مطهر در ۲.۴ هکتار و ۵ طبقه، و حدوداً ۱۱۵ هزار متر مربع زیربنا دارد.

وی تاکید کرد: تعداد آسانسورها، پله برقی‌ها و رمپ‌ها در این پروژه به شدت نسبت به پروژه بازار شمسه افزایش دارد تا مشکلات مجتمع شمسه در این پروژه تکرار نشود.

برچسب ها: شهرداری قم ، پارکینگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار