مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم آخرین وضعیت مصرف برق در استان را تشریح کرد و از افزایش ۳ تا ۱۱ درصدی مصرف برق خبر داد.

یوسف صادقی ، با اشاره به روند مصرف برق استان در روز‌های اخیر گفت: روند مصرف برق غیرقابل پیش‌بینی و انتظار است. پیک مصرف برق امسال نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است. همچنین مقاطعی در هفته‌های مشابه سال قبل مصرف برق حدود ۱۱ درصد هم افزایش داشته است.

صادقی افزود: افزایش مصرف در سال جدید نشانگر نیاز بیش‌تر به مدیریت مصرف است. بحث افزایش مصرف با توجه به افزایش دما اتفاق افتاده است. اقدامات ما در زمینه مدیریت مصرف برق در چند بخش تعرفه‌های تجاری، مسکونی، صنعتی، کشاورزی و اداری صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم بیان کرد: هیئت امنای پاساژ‌های سطح شهر دعوت شدند و در جلسه‌ای با این عزیزان در مورد استفاده از مولد‌های تأمین انرژی بخش عمومی آنها صحبت شد. در بخش خانگی و طرح‌های تشویقی با پویش با انرژی جوایزی در نظر گرفته شده است.

او عنوان کرد: مهم‌ترین کاری که در بخش اداری صورت گرفته، بحث تغییر ساعت کاری بوده، که از نیمه خرداد این کار اجرایی شده است. زمان کاری از ساعت ۶ تا ۱۳ تعریف شده؛ و در بخش صنعتی از ۱۵ خرداد تا ابتدای تیر مدیریت بار را در دو سطح هشدار داشته‌ایم. از ابتدای تیر تا انتهای مرداد یک پیش‌بینی برنامه برای ارائه بخش صنعتی خواهیم داشت.

صادقی تصریح کرد: در بخش کشاورزی با توجه به اینکه در پروانه چاه‌های کشاورزی یک زمان مشخص در طول سال محقق می‌شود که در استان ما ۳ تا ۵ هزار ساعت است، مدیریت بار چاه‌های کشاورزی ۵ ساعت در روز تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در پاسخ به این پرسش که سهم قم از شبکه توزیع برق کشور چقدر است، گفت: سقف خاصی برای سهمیه انرژی استان‌ها در نظر گرفته نمی‌شود، ولی با توجه به میزان مصرف صنعتی، کشاورزی، تجاری و خانگی هر استان اعدادی را برای هر استان محقق می‌کند.

او افزود: در استان قم با توجه به اینکه ۳۰ درصد از مصرف مختص صنعت، ۴۰ درصد از بخش مصرف انرژی ویژه خانگی، ۱۵ درصد مصرف کشاورزی است. طبیعتا در این بخش‌ها، برنامه‌های مشخص و پیش‌بینی شده‌ای ارائه می‌شود. ان‌شاءالله با نحوه اعمال مدیریت بتوانیم برنامه‌های پیش‌بینی شده را عمل کنیم.

صادقی در پاسخ به این سوال که برای مصرف برق در سطوح مختلف هوا چه حدی در نظر گرفته شده است، گفت: در کشور ما تولید برق از طریق نیروگاه‌های حرارتی، برق آبی و انرژی‌های تجدیدپذیر است. امسال و سال‌های گذشته رشد مصرف به گونه‌ای بوده است که در ساعاتی از انتهای شب که مصرف انرژی در کمترین سطح خود است، نیاز به توجه بیشتر به این موضوع را داریم. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بیان کرد: در این روز‌ها ۷۵ هزار مگاوات و حتی عدد بالاتر مداوم در حال ثبت مصرف است این رقم بسیار زیادی است. با توجه به گرمای بالایی که در روز‌های آینده شاهد خواهیم بود، شاید مصرف به عدد ۷۹ هزار مگاوات نیز برسد. طبیعتا با رشد مصرف فشار به تجهیزات، بخش‌های نیروگاهی، انتقال و توزیع زیاد خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم بیان کرد: فشاری که به تجهیزات می‌آید، تا حدودی می‌تواند قابل تحمل باشد؛ بنابراین هر سامانه مکانیکی و الکترونیکی از یک میزان استاندارد که بگذرد، قطعا منجر به حادثه، خرابی، یا حتی از دست رفتن تجهیزات و در نهایت خاموشی شود.

صادقی عنوان کرد: افزایش گرما و افزایش مصرف مخصوصا در بار‌های سرمایشی طبیعتا فشار بیشتری به تجهیزات خواهد آورد. زمانی که هوا گرم‌تر می‌شود، هم هادیان برق‌رسانی یک دمای بیشتری خواهند داشت و هم تبادلشان با هوا سخت‌تر شده و استمرار در برق‌رسانی با مشکل مواجه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: در بحث طرح‌های تشویقی و مدیریت مصرف بخش خانگی جوایزی در نظر گرفته شده، که ان‌شاءالله با همراهی همشهریان عزیز با ۱۵ درصد مدیریت مصرف بتوانند از این جوایز استفاده کنند. کمااینکه یکی از همشهریان ما برنده یک دستگاه خودرو شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم تصریح کرد: ما در استان قم از اول خرداد تا ۳۰ تیر حدود ۱۶۵ هزار و ۸۵۸ صورت حساب داریم که مشمول پاداش قرار گرفته‌اند، و حدود ۱۴ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۳۲۱ کیلووات ذخیره انرژی داشته‌اند. مبلغ پاداش هم تقریبا ۷ میلیارد تومان بوده است؛ و همچنین ۵۹ هزار و ۲۴۹ عدد از قبوض برق ما ۱۰۰ درصد مشمول بخشودگی و رایگان شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار