معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای مرداد ماه بیش از ۱۱۰ خادم افتخاری و به همراه پرسنل اداری و هیئت امناء اماکن مذهبی استان در زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان فعال هستند.

مرتضی کوچکی اظهار کرد: با اعلام شروع به کار نمودن موکب امام خامنه‌ای مدظله در موقوفه زائر سرای امام رضا علیه السلام زاهدان از ابتدای مرداد ماه، بیش از ۱۱۰ خادم افتخاری و به همراه پرسنل اداری و هیئت امناء اماکن مذهبی استان در این مکان فعال هستند.
 معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان افزود: این مکان از ابتدای سال جاری با انجام هزینه‌های فراوان زیرساختی از قبیل ساختمان سازی، خرید تجهیزات رفاهی مانند آب شیرین کن، کولر‌های گازی بزرگ و ساخت استدیوو سالن‌های جدید پذیرایی و اسکان زوار با هدف رسیدن به مرحله خدمت رسانی به زائرین اربعین مورد توجه سازمان اوقاف قرار گرفته است و بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای بهبود امکانات رفاهی، فرهنگی آن هزینه شده است.
کوچکی گفت: در روز‌های پایانی محرم امسال با صدور احکام مسئولیت برای تنی چند از خادمان زوار امام حسین (ع)، فعالیت موکب به صورت رسمی از ۱۰ مرداد ماه آغاز به کار نمود و تا کنون بیش از ۵۰۰۰ نفر از خدمات این موکب بهره‌مند شده اند و در همین اثنی ۱۲ مبلغ روحانی مسلط به زبان اردو از جامعه المصطفی مشهد مقدس برای خدمت رسانی در مواکب زاهدان و میرجاوه در استان حضور یافته اند که هم اکنون در حال خدمت رسانی در زمینه‌های برپایی نماز جماعت، سخنرانی، مجالس عزا و پاسخگویی به سوالات شرعی و حتی همکاری در آشپزخانه‌ها و مبادی ورودی و خروجی مواکب جهت تسهیل ارتباط و ترجمه بصورت شبانه روزی و شیفت بندی هستند.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان گفت: بیش از ۱۵۰۰۰ جلد قرآن کریم و کتاب و کتابچه با موضوع اربعین و ادعیه با هدف توزیع بین زائرین و همچنین ۵۰ هزار عدد انواع کلاه، تسبیح، پرچم، صلوات شمار و تسبیح با مساعدت سازمان مرکزی از قم خریداری و در بین زائرین در حال توزیع می‌باشد.
وی افزود: در هر موکب یک خیمه معرفت برای مبلغین طراحی و استقرار یافته است تا زائرین بتوانند بدون دغدغه پاسخ سوالات خود را در زمینه احکام سفر، مسافر و آداب زیارت بپرسند و در این زمینه کتاب و بسته‌های فرهنگی مناسب را دریافت نمایند.
این مسئول بیان کرد: همچنین در کنار این خیمه با همکاری ارشاد اسلامی یک ضریح مشابه بارگاه سید الشهدا تعبیه گردیده و زائرین پاکستانی بصورت رایگان عکس یادگاری خود را با همسفران خود بصورت چاپ شده دریافت می‌کنند.
معاون فرهنگی اوقاف سیستان وبلوچستان گفت: برخلاف گرمای بیش اندازه هوا و حتی تعطیلی‌های چند روزه، همکاران و خدام بصورت شبانه روزی و شیفت بندی مشغول خدمت رسانی به زوار امام حسین علیه السلام در زاهدان می‌باشند و اینجا را قطعه‌ای از کربلا و ابتدای طریق الاقصی می‌دانند.
خوی ادامه داد: دمت رسانی به زائرین تا پایان شهریور ماه در این موکب ادامه دارد و خدمت رسانی به شیعیان شبه قاره هند تا برگشت و خروج ایشان از کشور با بدرقه خدام امام حسین ع با افتخار به نیابت از تمامی مردم ایران به نشان از میهمان نوازی انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار