رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: حق با پرستاران است و بیمه ها هر چه سریعتر جهت پرداخت مطالبات آنان در خصوص تعرفه گذاری اقدام کنند.

دکتر حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دیدار با پرستاران بیمارستان های تابعه شهرستان زاهدان گفت: بارها اعلام کردیم این دانشگاه در پرداخت تعرفه های پرستاری جزو دانشگاه های پیشرو کشور است و ما به مدت سه ماه در سال گذشته به علت عدم پرداخت مبالغ توسط بیمه ها، تعرفه ها را از منابع در اختیار و منابع مربوط به پروژه های عمرانی پرداختیم اما به سبب عدم حمایت  بیمه ها، امکان تامین مالی توسط دانشگاه میسر نیست.
وی ادامه داد: این صحیح نیست که به سبب عدم اجرای تعهدات توسط بیمه ها، منابع مالی که باید صرف پیشرفت های زیر ساختی شود به حقوق و مزایا اختصاص یابد.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از لحاظ نظام پرداخت در سه سال گذشته 20 پله رشد داشته و در بین 73 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور به جایگاه بیست و دوم رسیده است.
دکتر غزنوی در پاسخ به درخواست پرستاران در خصوص پرداخت حق لباس و فوق العاده خاص به معاونت توسعه دستور داد: تمام حق لباس سال 1401 و 1402 بیمارستان ها پرداخت شود.
وی همچنین از معاونت توسعه خواست: فوق العاده خاص کارکنان از ابتدای سال تا کنون نیز تا پایان هفته به حساب آنان واریز شود.
وی در خصوص موضوع کمبود نیروی کمک پرستار و خدمه نیز گفت: امسال در خصوص جذب نیروی انسانی نسبت به سال های گذشته متفاوت خواهد بود چنانکه از ابتدای سال تا کنون دررده های مختلف افراد زیادی شروع بکار کرده اند و همچنان تا پایان سال جذب نیرو ادامه خواهد داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان درباره حق مسئولیت مسئولین بخش ها نیز تصریح کرد: برای این حق تلاشگران بیمارستان ها، نیاز به مصوبه هیئت امناست که با آن موافق هستم و لازم است در جلسه بعدی هیئت امنا به آن پرداخته شود.
دکتر غزنوی درباره صحبت یکی از پرستاران درخصوص دریافتی قابل توجه نیروهای ستادی نسبت به نیروهای درمانی تاکید کرد:  با هدف رعایت عدالت، دریافت سقف اضافه کار نیروهای ستادی از سال 1401 تا کنون ثابت نگه داشته شده است.
وی همچنین درباره سفارش های ویژه برای جابجایی نیروها در داخل بخش ها تاکید کرد: من با سفارش های ویژه به شدت مخالف هستم و ظلم به هیچ فردی را نمی پذیرم.
دکتر غزنوی گفت: تعرفه های پرستاری حق پرستاران است و من نیز در کنار شما هستم.
دکتر علی نویدیان معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این جلسه گفت: همانطور که همه شما تلاشگران در جریان هستید پرداخت مبالغ تعرفه پرستاری منوط به اجرای تعهدات توسط بیمه هاست و در حالیکه بیمه هاهنوز مطالبات سال 1402 را تصفیه نکرده اند .
وی افزود: علیرغم ثبت 71 میلیارد تومان خدمات در بیمارستان های تابعه در سال گذشته، تنها 19 میلیارد توسط بیمه پرداخت شده و متاسفانه 51 میلیارد از بیمه طلبکاریم که در صورت پرداخت آن، تمام بدهی خود به سیستم پرستاری را می توانیم تصفیه کنیم.
وی همچنین در خصوص سایر مزایای کارکنان نیز افزود: زمانی که سیستم را تحویل گرفتیم معوقات واحد های محیطی حدودا به طور متغیر تا 8 ماه عقب بود و ستاد و برخی مدیران بیمارستانی به روز مزایای خود را دریافت می کردند ما با برنامه ریزی سعی در همزمانی پرداخت ها داشتیم که خوشبختانه در این مسیر عدالت نیز برقرار شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع کمبود نیرو نیز اشاره و تصریح کرد: این موضوع در کل شور معضل بزرگی است اما پیگیری های فراوانی در این خصوص انجام شده و امسال مجوز جذب 220 نفر نیروی شرکتی را دریافت کردیم.
دکتر نویدیان گفت: در حال حاضر 44 نیروی کمک پرستار در حال طی فرایند جذب هستند و تا 105 نیروی کمک پرستار نیز امکان جذب وجود دارد اما این مساله منوط به توان بیمارستان به پرداخت حقوق آنان از درآمد های اختصاصی است.
گفتنی است: در این دیدار که صبح امروز، یکشنبه 28/5/1403 در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد پرستاران بخش ها و بیمارستان های مختلف دانشگاه به بیان دیدگاه ها و درخواست های خود پرداختند.
اضافه کارهای اجباری به سبب کمبود نیرو، مداخله گروه های مختلف در حفظ یا جابجایی کادر پرستاری، افزایش نیروهای کمک پرستار، منشی بخش ها، تبدیل وضع نیروهای 89 روزه، پرداخت حق آنکالی نیروهای اورژانس در بیمارستان های تک شیفت، پرداخت آنکالی شیفت های طولانی، پرداخت معوقات، افزایش مبالغ اضافه کاری پرستاران، حمایت دانشگاه در موضوع هزینه بیمه تکمیلی، عدم وجود پارکینگ مناسب ویژه کارکنان در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع)، پرداخت حق لباس، از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار