مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: ۷۷ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد از ابتدای امسال تاکنون در این استان صادر و تمدید مهلت شده است.

محمدرضا جهانتیغ گفت: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحد‌های تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحد‌ها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیار‌های سازمان ملی استاندارد، است.

وی تاکید کرد: کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر به بازدید از خط تولید، مواد اولیه و شرایط نگهداری فرآورده، همچنین بررسی اسناد و مدارک مربوط به کالیبراسیون و آزمایشات انجام شده در واحد کنترل کیفیت شرکت می‌پردازند.

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: کارشناسان به طور تصادفی از کالا‌های تولید شده جهت ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استاندارد‌های ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط مذکور و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده یا ارائه کننده خدمت به رعایت ضوابط و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد‌های ملی است بیان کرد: دریافت نشان استاندارد برای فرآورده‌های تولیدی صنایع و کارخانجات الزامی است و اداره استاندارد برای کسب اطمینان از سلامت مصرف کنندگان حساسیت ویژه‌ای در صدور این نشان برای واحد‌های تولیدی دارد.
وی گفت: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌هایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار