رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ایران در حوزه سلامت یک کشور توسعه یافته است و بسیاری از شاخص ها در حوزه سلامت کشورمان جزو بهترین شاخص ها در دنیا محسوب شده است.

 دکتر غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه سلامت استان  گفت: بعد از گذشت بیش از چهار دهه از  انقلاب اسلامی در همه عرصه ها  به ویژه در نظام سلامت،  شاخص ها در سطح ملی و  منطقه ای  ارتقاء یافته است  که رویکردهای جدیدی را می طلبد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود:خبرنگاری شغل نیست بلکه عشق و هنر است هنری پیچیده که باید از هوشمندی بالایی برخوردار باشد، تا بتواند این هنر را به نحو مطلوب به نمایش بگذارد.
 
دکتر غزنوی ادامه داد: ایران در حوزه سلامت یک کشور توسعه یافته است و بسیاری از شاخص ها در حوزه سلامت  کشورمان جزو بهترین شاخص ها در دنیا محسوب شده است حتی در استان سیستان و بلوچستان با وجود توسعه نیافتگی تاریخی به جرات می‌توان گفت هیچ شاخصی در حوزه سلامت نداریم که از متوسط جهانی پایین تر باشد.
 
وی تصریح کرد؛ شاخص مرگ و میر مادران باردار یکی از اساسی ترین عناصر حوزه سلامت است  و خوشبختانه کشور ایران در این خصوص از ایالات متحده پیشی گرفته است.
 
وی همچنین از خبرنگاران که با دقت و ظرافت برای بیان پیشرفت ها و خدمات و چالش ها و نقاطی که جای رشد دارد تلاش می کنند قدردانی کرد.
 
پشتوانه یک خبرنگار قلم و رسانه است
 
علیرضل کیخا مدیرکل صدا و سیمای استان  هم گفت: خبرنگار و رسانه رکن فرهنگی و اجتماعی هر جامعه ای هستند.
 
وی افزود: پشتوانه یک خبرنگار قلم و رسانه است که بدون هیچ گونه چشمداشت از مصالح نظام و حقوق مردم دفاع می کنند.
 
وی با بیان اینکه خبرنگار در خط مقدم روایتگری است افزود: دانشگاه علوم پزشکی  بهترین دستگاهی است که تعامل خوبی با آن داریم.
 
 وی همچنین تصریح کرد: باید برای پرچم داری استان و فریاد زدن عدالت و مطالبه گری برای حل مسائل، رسانه ها باید پیش قدم باشد.
 
وی ادامه داد: رسالت رسانه ها حساس است و باید علاوه بر نکات مثبت و پیشرفتها، بطور منصفانه  کمبودها  و  خطاها هم اطلاع رسانی شود تا رسانه های معاند میدان برای خراب کردن عملکرد ها نداشته باشد.
 
همگرایی و تعامل خوبی بین نظام سلامت و خبرنگاران برقرار است
 
مهدیه کیخوایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست گفت: آمارها نشان می دهد که همگرایی و تعامل خوبی بین نظام سلامت و خبرنگاران برقرار است.
 
وی افزود:با توجه به اینکه هدف مشترک حوزه سلامت و اصحاب رسانه ها  افزایش سطح آگاهی مردم می باشد تعامل و هم گرایی باعث شده که نتیجه ثمربخش تر وتاثیر گذارتر باشد
 
وی افزود: طی دو سال گذشته با توجه به ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات  درمناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، بیش از ۷۰۰ میلیارد تجهیزات پزشکی وارد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شده است که این عملکرد مهم در تاریخچه این دانشگاه بی سابقه بوده است.
 
وی ادامه داد:  رسالت ما  در حال حاضر فقط جنگ با بیماری‌ها نیست بلکه خنثی کردن تلاشهای منفی و جنگ نرم دشمن است که باید با همراهی هم بتوانیم دشمن را مغلوب کنیم.
 
حیدر سرایانی مدیر خانه مطبوعات استان هم ضمن گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار افزود:  افتخارات و الگوی  ما حضرت زینب(س) و حضرت امام سجاد(ع) هستند که اگر اطلاع رسانی آنها از واقعه کربلا نبود.کربلادرهمان کربلا می‌ماند .
 
وی افزود:گستردگی و عقب ماندگی های اجتماعی و اقتصادی استان باعث شده که هر تلاشی در حوزه سلامت خیلی مشهود نباشد. 
 
امسال تمامی خانه های بهداشت با جذب بهورزان، فعال شد
 
دکتر زنگنه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برای اولین بار در طول عمر دانشگاه، امسال تمامی خانه های بهداشت با جذب بهورزان، فعال شد و این نوید بزرگی در دسترسی مردم به مراقبت های بهداشتی است.
 
وی همچنین با اشاره به خطر تب دنگی افزود: آئدس پشه متفاوت از مالاریا است که در مناطق شهری مشاهده می‌شود و بیشتر آب‌های راکد  زیستگاه این پشه است و می‌تواند تا ۴۰۰ روز هم  زنده بماند.
وی ادامه داد: پشه آئدس بر خلاف پشه مالاریا  قابلیت نیش زدن در روز  را داشته و توانایی چندین بار   نیش زدگی  را دارد.
 
 وی ادامه داد؛ این پشه در ۴۰ شهر ایران صید شده است.
 
دکتر زنگنه ،آمادگی و اطلاع رسانی مردم در خصوص  خشکاندن آبهای راکد که زیستگاه پشه آئدس هست را برای ریشه کنی بسیار مهم و حیاتی خواند و افزود : مردم می‌توانند برای پاکسازی از خشکاندن، ریختن نفت و گازوئیل و  روغن استفاده کنند.
 
در پایان این مراسم از ۱۵ خبرنگاری که بصورت تخصصی در حوزه سلامت فعالیت داشتند و ۲۵ خبرنگار فعال در این عرصه قدردانی شد.
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار