مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان گفت: مصرف برق مشترکان این استان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از هشت درصدی داشته است.

محمد رئیسی با اشاره به اینکه تقاضای مصرف برق در این استان بسیار بالا رفته و در مرز هشدار قرار دارد اظهار کرد: افزایش بی سابقه دمای هوا در سطح کشور بویژه سیستان و بلوچستان رشد بی سابقه مصرف برق را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: استقرار گنبد حرارتی در خاورمیانه و کشورمان ایران موجب ثبت رکورد‌های بی سابقه از جمله تقاضای ۸۰ هزار مگاواتی مصرف برق و همچنین گرمترین شهر‌های کشور و جهان در منطقه سیستان و بلوچستان شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هر یک درجه افزایش دما موجب کاهش سه تا چهار درصدی راندمان و کاهش تولید برق نیروگاه‌ها می‌شود، تصریح کرد: در این شرایط گرمای بی‌سابقه و رشد بی رویه مصرف برق تجهیزات تولید برق تحت فشار زیادی هستند و دچار آسیب می‌شوند.

وی بیان کرد: آسیب دیدن ترانس، تابلو، کابل، کلید فیوز و سایر تجهیزات مرتبط به شبکه توزیع برق بر اثر گرمای زیاد و مصرف بی رویه از جمله چالش‌های شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان جهت تامین برق پایدار در این تابستان است.

رئیسی افزود: بازدهی تجهیزات صنعت برق حدود یک درصد به ازای هر درجه افزایش دما، کاهش می‌یابد، که این موضوع در مقیاس بزرگ، تأثیر قابل‌توجهی بر شبکه برق دارد.

وی گفت: آغاز فعالیت سامانه‌های فصلی مانند پدیده مونسون و باد‌های ۱۲۰ روزه از دیگر چالش‌های این شرکت در شرایط کنونی است که باعث آسیب به شبکه توزیع و انتقال برق می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به تداوم شرایط جوی در استان از تمامی مشترکان درخواست کرد نسبت به مدیریت مصرف برق خود دقت بیشتری کنند.

وی ادامه داد: مشترکان برقی که نسبت به همکاری با خادمان خود در صنعت برق اقدام می‌کنند، ضمن قدردانی از این مشترکان از پاداش‌های در نظر گرفته شده این بخش نیز بهره‌مند خواهند شد.

رئیسی تاکید کرد: همچنین مشترکان پر مصرف برقی که نسبت به رعایت الگوی مصرف برق بی توجه هستند حتما با محدودیت‌های مصرف برق روبه رو خواهند شد.

وی از مردم درخواست کرد تا با انجام راهکار‌های ساده ای، چون تنظیم کولر‌های گازی روی ۲۴ درجه و یا عدم استفاده از وسایل پر مصرف برقی در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و ۱۹ تا ۲۳ است، هم مبلغ قبض برقشان را کاهش دهند و هم از جوایز ارزنده پویش با انرژی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار