نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع دفاعی در این استان موجب تامین امنیت پایدار و برای سرمایه‌گذار و منطقه یک تعامل برد برد و سودمند است.

آیت الله مصطفی محامی در دیدار با امیر سرتیپ شاهرخ شهرام معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و فرمانده قرارگاه تامین حفاظت وزارت دفاع با قدردانی از دست اندرکاران حوزه صنایع دفاعی کشور، اظهار کرد: خوشبختانه در صنایع دفاعی کشور پیشرفت‌های خوبی حاصل شده، اما بنده در جلسات مختلف با مسوولان در مرکز کشور عنوان کرده‌ام که مجموعه صنایع دفاع در سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری خاصی انجام نداده و این در حالیست که با ساخت صنایع دفاعی در استان هم به کارآیی دستگاه‌های کشوری افزوده می‌شود و هم وابستگی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر خواهد شد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان با وجود ظرفیت‌های فراوانی همچون مرز‌های آبی، خاکی و معادن متاسفانه به علت محرومیت کمتر این ظرفیت‌ها را به کار گرفته، اما اگر سرمایه‌گذاری در استان صورت گیرد زمینه ساز اشتغال و از سوی دیگر موجب تامین امنیت پایدار در استان می‌شود.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: سیستان و بلوچستان رنگین کمانی از اقوام و مذاهب مختلف است که باید از این فرصت بهره برد، اما متاسفانه به گونه‌ای عمل شده که احساس تهدید می‌شود، اما اگر در زمینه صنایع دفاعی در این استان سرمایه‌گذاری شود و از اقوام و مذاهب مختلف به کار گرفته شوند نشان می‌دهد که همه شهروند این کشور هستند و از همه اقشار می‌توان برای پیشرفت کشور بهره برد.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات دیگر گزینش اهل سنت در دستگاه‌های نظامی است که بنده از زمان حضور در استان در این جهت پیگیری‌هایی داشتم و تا حدودی در برخی حوزه‌ها کار پیش رفت که البته تغییر این رویه در دستگاه‌های نظامی کار زمان بری است، اما کار باید به تدریج دنبال شود چرا که اگر ما شعار وحدت می‌دهیم باید در مقام عمل هم به آن ملتزم باشیم.

آیت الله مصطفی محامی گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد به نوعی جنبه فرهنگی هم پیدا می‌کند چرا که لازمه امنیت پایدار رشد اقتصادی مردم و به تناسب آن رشد علمی و فرهنگی است چرا که یک شخص فرهیخته دیگر در دام گروهک‌های تروریستی گرفتار نمی‌شود، اما اگر رشدی در استان صورت نپذیرد گروهک‌ها می‌توانند یار گیری کنند و برای رشد و امنیت پایدار نظام اسلامی باید به حوزه فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی توجه شود.

در ابتدای این دیدار امیر سرتیپ شاهرخ شهرام معاون وزیر و فرمانده قرارگاه تامین وزارت دفاع به بیان گزارشی از آخرین پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه صنایع دفاعی کشور پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار