ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای از کاهش ساعت فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی منطقه سیستان به جز مراکز خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی و درمانی در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه خبر داد.

ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: براساس تصمیم مدیریت بحران استانداری، با توجه به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی و به دلیل وقوع توفان گرد و خاک و افزایش ریزگردها، فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات، بانک‌ها و بیمه‌های منطقه سیستان (زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز) به جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی در روز‌های دوشنبه، ۲۹ مرداد ماه و سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه با ۲ ساعت تعجیل به پایان می‌رسد و کاهش ساعت کاری از طریق دورکاری جبران می‌شود.

براساس این گزارش، کارمندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی که دارای سابقه قبلی و تایید شده بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، تنفسی، ریوی و سخت درمان هستند در شهرستان‌های بیان شده به صورت دورکار فعالیت کاری خود را ادامه می‌دهند و این افراد با هماهنگی مدیر مجموعه مجاز به حضور نیافتن در محل کار هستند.

باد با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید.

محسن حیدری با بیان اینکه گردوغبار حاصل از وزش توفان، شعاع دید افقی را به ۹۰۰ متر کاهش داد اظهار کرد: در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۶ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۹۰۰ متر کاهش داد.

وی تصریح کرد: با توجه به تصاویر ماهواره‌ای منشأ ریزگرد‌ها در زاهدان و مناطق شرقی سیستان و بلوچستان مرز مشترک ایران، پاکستان و افغانستان بوده، که توفان بامداد امروز منطقه سیستان حرکت ریزگرد‌ها را تشدید کرده است بطوریکه دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۲۰۰ متر و ایستگاه هواشناسی میرجاوه به ۳۰۰ کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: تا اواسط هفته در شمال استان وزش باد شدید و گرد و خاک گاهی توفان گرد و خاک رخ خواهد داد و در این مدت در نواحی مرکزی وزش باد با شدت کمتر و غبارآلود پیش بینی می‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد که به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه و بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن از تردد غیر ضروری خودداری و احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات انجام و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنند.

برچسب ها: گرد و خاک ، توفان شن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار