رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۹ میلیون و ۵۱۶ هزار قطعه جوجه ریزی امسال در استان انجام شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

 علیرضا دهمرده در نشست قرارگاه امنیت غذایی سیستان و بلوچستان گفت: این میزان جوجه ریزی، بیش از ۱۷ هزار و ۱۲۶ تن گوشت مرغ تولید و به بتدریج به بازار مصرف عرضه شده است.
وی میزان جوجه ریزی در واحد‌های صنعتی پرورش مرغ گوشتی سیستان وبلوچستان در مرداد ماه سالجاری تا به امروز را، یک میلیون و ۶۶۱ هزار قطعه اعلام کرد و افزود: با کاهش دمای هوا در روز‌های آتی میزان جوجه ریزی در مرغداری‌ها روند افزایشی به خود خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای ارتقای تولید با مشارکت بهره‌برداران روند ساخت و ساز واحد‌های صنعتی پرورش مرغ گوشتی در سطح استان همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای فعال با ظرفیت هشت میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان و بلوچستان مشغول تولید است.

دهمرده افزود: نهضت ارتقای خوداتکایی سیستان و بلوچستان به تولید گوشت مرغ همچنان با مشارکت مردم و با ساخت واحد‌های جدید مرغداری و راه‌اندازی مجدد واحد‌های غیرفعال ادامه خواهد داشت بطوریکه بزودی در تولید گوشت مرغ استان خودکفا خواهد شد.

برچسب ها: مرغداری ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار