مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش و وزش باد طی سه روز آینده در گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز تشدید خواهد شد.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امشب در نواحی شمال و شمال غرب کشور شاهد بارش باران و وزش باد هستیم، گفت:  امشب در برخی مناطق شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم و مرکزی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: دوشنبه و سه شنبه این وضعیت در برخی نقاط گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی در شرق تهران و شمال سمنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: با توجه به جریان‌های گرم و مرطوب جنوبی در ۲ روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، هرمزگان و فارس، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

ضیائیان با بیان اینکه روزهای سه شنبه تا پنجشنبه بارش در این مناطق تشدید می‌شود،  گفت: گستره  این بارش ها در مناطقی از کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، جنوب چهار محال و بختیاری و خوزستان  خواهد بود.

ضیائیان گفت: طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب غرب، غرب، نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

به گفته وی دریای خزر امروز و دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس امروز و فردا مواج است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار