مدیرعامل تامین و تصفیه آبفای تهران گفت: طرح رینگ آبی تهران در سامانه‌های غرب و شرق به پیشرفت ۸۲ درصدی رسیده و تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می‌رسد.

علیرضا اصغری گفت: طرح جامع آبرسانی تهران مزین به نام حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در حال حاضر در دو سامانه شرق و غرب تهران با پیشرفت ۸۲ درصدی در حال اجراست. عملیات اجرایی سامانه غرب در اتوبان همت و اتوبان شهید باکری تا پایان مهر امسال به اتمام و بهره‌برداری می‌رسد و در سامانه شرق نیز در اتوبان شهید شوشتری در حال لوله‌گذاری هستیم.

این مقام مسئول طرح جامع آبرسانی تهران را یکی از طرح‌های زیرساختی و آینده‌نگر شهر تهران دانست و گفت: به هر حال شرایط اقلیمی در حال تغییر بوده و شرایط خشکسالی متاسفانه بر کشور ما سایه انداخته است و در چنین شرایطی، استان تهران و به‌ویژه شهر تهران به طور قطع با تنگنا‌هایی در تامین آب در آینده روبرو خواهد شد.

اصغری این طرح را یکی از پروژه‌های بزرگ آبرسانی در سطح شهر تهران خواند که از نظر حجم عملیات اجرایی، در بزرگراه‌ها و مراکز پرتردد نیاز به برنامه‌ریزی و هماهنگی دقیق و صبر و حوصله فراوان دارد. یکی دیگر از شاخصه‌های طرح جامع آبرسانی تهران قابلیت انتقال آب از شرق، غرب و جنوب تهران به نقاط مختلف و تامین آب پایدار برای شهروندان تهرانی است

اصغری افزود: طرح جامع آبرسانی تهران از نظر حجم سرمایه‌گذاری یکی از پروژه‌های بسیار مهم است که بخشی از هزینه‌های آن از محل اعتبارات ملی توسط سازمان برنامه و بودجه و قسمتی از منابع جاری آبفا تامین می‌شود و طبق برنامه زمان‌بندی، کل این طرح تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار