مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: براساس آمار صادرات هرکیلو مرغ ۲.۲ تا ۲.۶ دلار ارز آوری در بر دارد.

محمدعلی کمالی سروستانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی مرداد به ۱۴۵ تا ۱۴۶ میلیون قطعه برسد.

او با بیان اینکه صادرات مرغ کماکان ادامه دارد، افزود: با توجه به تردد زائران از مرزها، عبور و مرور مواد غذایی و مرغ با تاخیر انجام شد، اما در برخی مرزها انجام می شود.

کمالی سروستانی ادامه داد: بنابر آمار از ابتدای سال ۱۰ هزار و ۳۰ تن مرغ توسط اتحادیه به بازارهای هدف صادر شده است، هرچند طبق برنامه ریزی صورت گرفته ماهانه ۱۰ هزارتن مرغ به بازارهای هدف باید صادر شود.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه  عراق مهم ترین بازار صادراتی است، افزود: در حال حاضر بخش عمده مرغ به عراق صادر می شود که حداکثر کشش بازار عراق ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تن است، لذا بنابر هدفگذاری صورت گرفته مذاکرات با قطر، امارات و عمان در حال انجام است. حال امیدواریم بتوانیم بازارهای جدیدی را ایجاد کنیم.

او با بیان اینکه هرکیلو صادرات مرغ ۲.۲ تا ۲.۶ دلار ارزآوری دد بر دارد، گفت: میزان صادرات در مناسبت های مختلف متغیر است.

کمالی سروستانی ادامه داد: از مجموع ۱۴۵ تا ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه ریزی، ماهانه ۲۶۰ تا ۲۶۵ هزارتن گوشت مرغ تولید می شود، درحالیکه حداکثر جوجه ریزی مورد نیاز ماهانه ۱۳۵ میلیون قطعه است.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی افزود: با توجه به سیاست افزایش جوجه ریزی، بخشی از مرغ تولیدی باید به عنوان ذخیره استراتژیک خرید حمایتی شود و بخشی دیگر به بازارهای هدف صادر شود.

او گفت: با انعقاد قرارداد با کشورهای هدف، امکان صادرات ماهانه ۱۰ هزارتن مرغ با بازارهای هدف وجود دارد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار