مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۶۰ هزار زائر از ۱۶ مرداد (ابتدای طرح تردد زوار اباعبدالله الحسین (ع)) تا بامداد امروز، یکشنبه از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده‌اند.

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: تردد زائران از مرز تمرچین از ۱۶ مردادماه آغاز شده و شاهد افزایش تردد زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی تمرچین در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل هستیم.

وی اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته در مجموع ۶ هزار و ۲۵۰ نفر از پایانه مرزی تمرچین تردد کردند که نسبت به مدت زمان سال قبل حدود ۱۵ درصد افزایش دارد.

دست‌نشان با اشاره به اینکه جریان تردد‌ها در تمرچین به سهولت و روان انجام می‌شود، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته چهارهزار و ۲۰۴ زائر از کشور خارج و ۲ هزار و ۴۶ زائر نیز به کشور وارد شدند.

با توجه به شرایط آب و هوایی و گرمای بی‌سابقه در مناطق جنوب و غرب کشور، پیش‌بینی می‌شود زائران بیشتری در اربعین امسال مرز تمرچین در آذربایجان غربی را برای سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی انتخاب کنند.

سفر زائران اربعین کشور‌های منطقه قفقاز از مرز تمرچین در ۲ سال گذشته، تجربه‌ای بود تا آذربایجان غربی در شهریور امسال آماده‌تر به استقبال زائران اربعین امام حسین (ع) برود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.