رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: پاسگاه محیط‌بانی پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی کانی‌برازان این شهرستان با امکانات پیشرفته اطفای حریق تجهیز شد.

فاروق سلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: پاسگاه محیط‌بانی پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی کانی‌برازان این شهرستان با امکانات پیشرفته اطفای حریق شامل چندین دستگاه دمنده‌آتش، آتش خاموش‌کن (فلاس بک)، چندین دستگاه کپسول اطفای حریق است است که با استفاده از آنها در مدت زمان بسیار کوتاهی می‌تواند آتش‌سوزی در نیزار‌ها را خاموش کرد.

وی با اشاره به اینکه این تجهیزات پشیرفته می‌تواند نقش مهمی در اطفای حریق داشته باشد، اضافه کرد: برای خرید این تجهیزات در مجموع ۸۰۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی هزینه شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد ادامه داد: از ویژگی‌های مهم این تجهیزات حمل و انتقال آسان آنها توسط انسان است و به راحتی به مناطق مورد نیاز منتقل خواهند شد.

وی اظهار کرد: هم اکنون در طول شبانه روز ۹ نفر محیط بان کار حفاظت و حراست از پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی کانی‌برازان این شهرستان را بر عهده دارند و همین امر باعث کاهش چشمگیر صید و شکار در این منطقه و بروز آتش‌سوزی در این تالاب شده است.

سلیمانی در خصوص آخرین وضعیت آبی پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی کانی‌برازان مهاباد نیز گفت: امسال حجم آب ذخیره شده در این تالاب بین المللی به ۱۴ میلیون مترمکعب رسید که این امر برای نخستین بار طی ۲ دهه اخیر اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: آب کافی، غذای فراوان و امنیت کامل در پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی کانی‌برازان مهاباد باعث شده که میزان جوجه‌آوری پرندگان آبزی و کنارآبزی این تالاب در مقایسه با پارسال ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.