مدیرکل کتابخانه،‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: امسال هزار و ۵۰۰ مترمربع به مساحت کتابخانه‌های عمومی استان اضافه شده است.

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه،‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: در مصوبات سفر استاندار استان به شهرستان‌های استان مقرر شده ۸ هزار مترمربع به فضای کتابخانه‌های عمومی استان اضافه شود که تا کنون امسال هزار و۵۰۰ مترمربع به این فضا اضافه شده است.

وی تصریح کرد: تعداد ۷۴ کتابخانه نهادی، ۲۱ کتابخانه مشارکتی، ۲ کتابخانه مستقل و ۴ سالن مطالعه خودگردان تحت نظارت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هستند که به بیش از ۱۵ هزار نفر عضو فعال این نهاد خدمات ارائه می‌کنند.

معصومی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: در حال حاضر ۴۰۰ نفر عضو نابینا و کم بینا و بیش از۲۰۰ نفر عضو ناشنوا و کم شنوا در کتابخانه‌های عمومی استان عضو هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار جلد منبع اطلاعاتی با موضوعات متنوع در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است، یادآور شد: پارسال بیش از ۱۲۰هزار جلد کتاب توسط عموم مردم از این کتابخانه‌ها به امانت گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه پویش گلریزان کتاب برای غنی‌سازی مجموعه کتابخانه‌های عمومی، ترویج فرهنگ کتابخوانی، استفاده از ظرفیت خیرین و ترویج حسنه نیکوکاری، ایجاد همبستگی بین مردم و کتابخانه در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: امسال بیش از ۵ هزار جلد کتاب توسط خیران به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.