سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۵۱ ماده معدنی در این استان شناسایی شده که ۳۸ نوع آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

صابر پرنیان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ذخایر معدنی استان بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تن و رتبه معدن استان در کشور یازدهم است.

وی با بیان اینکه ۳۳۹ معدن فعال در آذربایجان‌غربی وجود دارد، ادامه داد: معادن غیر فعال قابل احیا ۱۲۵ مورد و ۵۰ مورد غیر قابل احیا هستند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: سهم معدن در اقتصاد استان یک و در اقتصاد کشور ۱۵ درصد است که نیازمند تقویت این بخش هستیم.

پرنیان با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۹ واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد اظهار کرد: ۱۴ درصد این واحد‌ها به تعداد ۲۸۶ مورد تعطیل هستند.

وی بیان کرد: جایگاه استان از نظر صنعتی در کشور تا پایان سال ۱۴۰۲ هجدهم بوده است و صنعت غالب در منطقه صنایع کانی غیر فلزی و صنایع شیمیایی است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: سهم اشتغال بخش صنعت از کل اشتغال استان ۲۴ درصد و سهم صنعت از اقتصاد استان ۱۷ درصد است.

وی با بیان اینکه هفت زنجیره ارزش در استان وجود دارد گفت: زنجیره گیاهان دارویی، فرآوری سیب، نساجی، درب و مصنوعات چوبی و یراق الات، فولاد و خورد‌های سنگین از جمله این زنجیره‌ها هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.