رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: طی پارسال ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحد‌های تولیدی و صنایع شهرستان پرداخت شده است.

حامد رمضانی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مهاباد، گفت: ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از مجموع ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبارات مصوب شده و در قالب ۱۲۱ مصوبه رفع موانع تولید پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه شهرک صنعتی مهاباد هم رایزنی با مالکان زمین‌های اطراف با تعیین قیمت کارشناسی در حال انجام بوده تا توسعه فاز دوم شهرک اجرایی شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد ادامه داد: همچنین ۴۵۰ هکتار زمین جهت اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی مکان یابی شده که در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

رمضانی افزود: مهاباد ظرفیت وجود شهرک صنعتی خصوصی را دارد تا سرمایه‌گذار به صورت مشارکتی بتواند طرح‌های تولیدی خود را پیاده‌سازی کند.

وی ضمن انتقاد از عدم پیگیری و مطالبات شهروندان نسبت به افزایش و دوگانگی قیمت‌ها گفت: بسیاری از تخلفات واحد‌های صنفی از جمله گران‌فروشی و کم‌فروشی بدون شاکی و مراجعه‌کننده بود و انتظار داریم شهروندان گزارش و شکایت خود را مکتوب به این سازمان تحویل و یا گزارش دهند.

وی از یکسان‌سازی نرخ‌ها در سطح جنوب استان خبر داد و گفت: برای نخستین بار طرح قیمت گذاری واحد برای برخی از خدمات در سطح جنوب استان پیش بینی شده که با همکاری اتحادیه‌ها اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اشاره به افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح شهر گفت: وجود فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ به تنهایی حدود ۵۰ فروشگاه کوچک اطراف خود را تحت تاثیر قرار می‌دهد که پیشنهاد شده راه‌اندازی این واحد‌ها در شهر‌های کمتر از ۲۰۰ هزار نفر تجدید نظر شود.

وی از قیمت‌گذاری ۲۷ قلم کالا و خدمات در سطح شهرستان خبرداد و افزود: کلاس و کارگاه‌های آموزشی رایگان برای واحد‌های صنفی در راستای آشنایی با قوانین مالیات و سایر مشاوره‌ها برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.