کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق بررسی نقشه‌های هواشناسی دمای هوای استان از روز جمعه روند کاهشی به خود می‌گیرد.

سعید خلیلی کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: همراه با کاهش دمای هوا در استان با ورود موج بارشی جدید به منطقه روز‌های جمعه و شنبه بارش‌های رگباری و وزش باد نیز پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته شهرستان‌های شمالی آذربایجان‌غربی شاهد بارش‌هایی بودند که بیشترین میزان بارندگی از ماکو با ۴.۴ میلی‌متر ثبت شده، در شهر‌های چالدران و سلماس نیز بارندگی‌های پراکنده گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شهرستان‌های اشنویه، چالدران و تکاب در ۲۴ ساعت گذشته خنک‌ترین شهر‌های استان با دمای ۱۱ درجه بالای صفر بودند، ادامه داد: در این مدت شهرستان بوکان با دمای بیشینه مثبت ۳۷درجه سانتی گراد گرمترین شهر آذربایجان غربی بود.

خلیلی بابیان اینکه هشدار هواشناسی لازم در زمینه آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه و مسیل‌ها و رعایت و بکارگیری تدابیر لازم برای کاهش آسیب‌ها و خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش باد و بارش رگبار و رعد برق صادر شده است، اظهار کرد: در روز‌های آینده لازم است شهروندان به این هشدار‌ها توجه لازم را داشته باشند.

وی گفت: توصیه می‌شود دامداران از چرای دام در ارتفاعات تا پایان فعالیت سامانه در منطقه خودداری کرده و به علت احتمال بروز صاعقه در دامنه کوه‌ها هم تردد نداشته باشند.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها نیز برای روز‌های آتی پیش بینی شده است، افزود: از شهروندان درخواست می‌شود در ایام پایانی هفته از تردد در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها خوددداری کنند.

بارش‌های مستمر در آذربایجان‌غربی از اواخر اردیبهشت قطع شده و در اواخر شهریور دوباره آغاز می‌شود؛ هرچند امسال پاییز کم بارشی برای کشور و به تبع آن آذربایجان‌غربی پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.