معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: یک میلیون و ۱۷۶ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های شهرستان طی ۲ ماه گذشته انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش ۸ درصدی دارد.

رسول سعیدیان معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به انجام یک میلیون و ۱۷۶ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این شهرستان، گفت : از اواخر تیرماه تا ۲۴ شهریورماه جاری این میزان جوجه‌ریزی در ۳۴ مرغداری صورت گرفته و تولیدات حاصل از این اقدام به تدریج در حال عرضه به بازار است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۹۲۳ هزار قطعه جوجه ۴۳ روزه و بیشتر از آن، آماده عرضه به بازار و کشتارگاه است.

معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۲۶۴ هزار قطعه مرغ در ۱۲ واحد تولیدی در انتظار کشتار قرار دارند و روزانه نیز با توجه به نیاز بازار، مرغ‌ها کشتار و در شهر توزیع می‌شوند.

وی یادآور شد: طی ۲ روز گذشته روزانه بیش از ۳۳ تن مرغ در شهرستان کشتار شده که علاوه بر تامین نیاز هشت تنی بازار به سایر شهر‌های اطراف نیز ارسال خواهد شد.

سعیدیان با بیان اینکه تولیدات گوشت مرغ مهاباد مازاد بر نیاز شهرستان است، در ادامه گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده و با توجه ظرفیت واحد‌های مرغداری فعال مهاباد هیچ گونه کمبود و نگرانی بابت تامین گوشت مرغ شهرستان در آیین‌های مختلف نخواهیم داشت.

مهاباد با بیش از ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و در زمینه تولید محصولات دامی از جمله مرغ گوشتی از شهرستان‌های پیش رو در منطقه به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.