طبق یک نظرسنجی جدید اکثر افراد برنامه‌ای برای میراث دیجیتال خود و در جریان گذاشتن آن‌ها با نزدیکان ندارند.

طبق یک نظرسنجی جدید، سه چهارم مردم برنامه‌ای برای دارایی‌های دیجیتال خود پس از مرگ ندارند، به این معنی که خطر زیادی وجود دارد که ایمیل ها، عکس‌ها و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی آن‌ها قفل شود و دیگر نزدیکان قادر به دسترسی به آن‌ها نیستند.

بدون داشتن برنامه برای میراث دیجیتالی که قبل از مرگ ترتیب داده شده باشد، خانواده‌ها ممکن است دسترسی به حساب‌ها را بسیار دشوار ببینند. برای مثال، مایکروسافت برای دسترسی به ایمیل‌های متوفی و فضای ذخیره سازی OneDrive به حکم دادگاه نیاز دارد.

تنها یک نفر از هر پنج پاسخ‌دهنده دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه دسترسی به حساب‌های خود وصیت کرده اند و این افراد نیز تنها ۳ ٪ موارد را در وصیتنامه خود گنجانده‌اند، بنابراین اعضای خانواده ممکن است صفحه فرد متوفی را که دنبال‌کنندگان آنلاین زیادی داشته، یا اموالی به صورت دیجیتال دارد، از دست بدهند.

طبق این نظرسنجی در حال حاضر معلوم نیست برای آن پول‌ها چه اتفاقی می‌افتد. از این رو سازمان‌های ناظر از مردم می‌خواهند که قبل از مرگ جزئیات حساب خود را با نزدیکان خود در میان بگذارند و همچنین روند کلی تنظیم داشته باشند تا دسترسی به میراث دیجیتالی تا حد زیادی تسهیل شود. حال حاضر هیچ قانونی در مورد نحوه برخورد با دارایی‌های دیجیتال پس از مرگ وجود ندارد.

هری رز، سردبیر مجله Who که این نظرسنجی را انجام داده می‌گوید: «آخرین تحقیقات ما به وضوح عدم برنامه ریزی انجام شده توسط اکثریت قریب به اتفاق مردم را برای اینکه چه اتفاقی برای دارایی‌های دیجیتالشان می‌افتد، نشان می‌دهد».

وی ادامه داد: چه موضوع مرتبط با واگذاری دارایی‌های احساسی مانند عکس‌ها باشد یا هر دارایی دیجیتال دیگر، قویاً به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کنیم که در خصوص آن برای بعد از مرگ برنامه‌ریزی کنند.

این مجله از دولت‌ها و شرکت‌های فناوری می‌خواهد که فرآیند واگذاری دارایی‌های دیجیتال را بسیار آسان‌تر کنند تا مشخص شود مردم باید چه کاری انجام دهند و به کاهش فشار در برخی از زمان‌های استرس‌زا در زندگیشان کمک کنند.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.