کارشناس ارزهای دیجیتال گفت: NFTها گواهی‌های دیجیتالی هستند که برای دارایی‌های دیجیتالی صادر می شوند و ارزش آن‌ها به چند پارامتر مختلف بستگی دارد.

آقای علی ملک‌لی گفت: NFTها گواهی‌های دیجیتالی هستند که برای دارایی‌های دیجیتالی صادر می‌شوند. مانند یک قسمت از  فیلم، کلیپ، نقاشی دیجیتال یا یک فایل صوتی که یک هنرمند آن را تهیه کرده و برای آن یک گواهی دیجیتالی صادر می کند. آن گواهی دیجیتال فقط برای همان اثر هنری خاص است و کسی که آن گواهی را داشته باشد مالک آن اثر شناخته می‌شود.

به گفته این کارشناس، ارزش‌گذاری NFTها به چند آیتم مختلف باز می‌گردد. اول اینکه این اثر توسط چه کسی ساخته شده است. مورد بعد کاربرد یا سودمندی است. یک NFT‌ می‌تواند در دنیای واقعی و یا دیجیتال کاربرد داشته باشد. توکنی که در هر دو دنیا کاربردی باشد، ارزش بیشتری دارد. یک NFT‌ بدون کاربرد یا کاربرد محدود، متقاضی کمتری داشته و فروش آن نیز سخت‌تر است.

او گفت: مورد بعد در ارزش‌گذاری به اندازه جامعه بر می‌گردد. قیمت یک NFT دقیقا بر اساس تعداد خریداران و کاربران بالقوه آن در بازار آزاد تعیین می‌شود. هرچه اندازه جامعه یک NFT بزرگ‌تر باشد، متقاضیان آن نیز بیشتر شده و در نتیجه، ارزش آن  بیشتر خواهد بود. نکته بعد به نقدینگی آن و میزان نقدشوندگی باز می‌گردد. هر چه NFT نقد شونده‌تر باشد ارزش آن بیشتر است.

NFT مخفف عبارت Non-Fungible Token به معنی توکن‌های غیرقابل تعویض است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار