در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بررسی شد

سرانجام پروژه رمز ارز تلگرام به کجا می‌رسد؟

مدیرعامل انجمن بلاکچین گفت: خبر عرضه کیف پول رمز ارز تلگرام زنگ خطری برای نظام‌های پرداخت و بانک مرکزی کشور است.

آقای عباس آشتیانی گفت: شرکت تلگرام از زمان‌های گذشته اعلام کرده بود که می‌خواهد از تکنولوژی بلاکچین استفاده کند و یک توکن کاربردی بر بستر تلگرام ایجاد کند. توکن بر بستر تلگرام سبب غیر متمرکز شدن server تلگرام می‌شود.

او می‌گوید: پروژه قبلی تلگرام کوین‌گرام بود، اما هم اکنون اسم پروژه جدید Toncoin است البته هنوز به صورت رسمی تلگرام اشاره‌ای به آن نکرده، چرا که تلگرام از نظر قانونی در دادگاه آمریکا تعهد داده که این کار را انجام ندهد. طبیعتا اگر شرکت تلگرام بخواهد کیف پول و کوین جدید ارائه بدهد، ارزش این کوین به استقبال مردم باز می‌گردد.

این پروژه به علت منع قانونی به صورت رسمی از شرکت تلگرام اعلام نمی‌شود. اگر هم تلگرام در این راستا اقدامی انجام دهد، قطعا برخورد‌های قانونی، حقوقی و قضایی از سوی کشور آمریکا شامل حالش می‌شود. از نظر من تلگرام به صورت رسمی این کار را انجام نخواهد داد و تا زمانی که ابهامات این کوین برطرف نشود هرگز با دید سرمایه‌گذاری نمی‌توان به آن نگاه کرد. همچنین این موضوع زنگ خطریست برای نظام‌های پرداخت و بانک مرکزی کشور، زیرا تعداد کاربران تلگرام در کشور کم نیست.

افراد بسیاری در تامین مالی جمعی شرکت تلگرام، کوین‌گرام و شبکه بلاکچین تلگرام با نام TON، شرکت کردند، اما بلافاصله دادگاهی در آمریکا تشکیل شد و شرکت تلگرام را از اجرای این کار منع کرد و سرمایه سرمایه‌گذاران نیز به آن‌ها برگردانده شد. سپس شاهد پیغام‌هایی در راستای پروژه بلاکچین در تلگرام بودیم، ولی ابهامات بسیاری در این زمینه وجود داشت. از جمله ابهام در غیرمتمرکز کردن server تلگرام بود.

روز اخیر تلگرام اعلام کرد، رباتی ارائه کرده که کاربران می‌توانند از طریق آن بدون پرداخت کارمزد، اقدام به ارسال رمز ارز برای مخاطبان خود کنند و هم اکنون رمزارز Toncoin از پشتیبانی این کیف پول برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار