امام جمعه موقت مهاباد گفت: مومنان در آستانه بازگشایی مدارس خانواده‌های نیازمند و دانش آموزان را فراموش نکنند.

ماموستا سلیمان رشیدی امام جمعه موقت مهاباد در خطبه نمازجمعه این هفته، گفت: هم اکنون بسیاری از خانواده‌ها در زمینه تهیه وسایل مدرسه دانش آموزان مشکل دارند و این مشکل در خانواده‌های بی بضاعت بیشتر است و افراد توانمند باید در این زمینه احساس مسوولیت کنند.

وی با اشاره به ماه ربیع الاول و هفته وحدت نیز افزود: در این ایام خانواده‌های نیازمند چشم‌انتظار خیران هستند و هر کسی بر اساس توانایی خود می‌تواند به نیازمندان کمک کند.

امام جمعه موقت مهاباد ادامه داد: برگزاری آیین‌های مولودی خوانی به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص)، خیر و برکت را به میان خانواده‌ها می‌آورد و مردم حضور باشکوهی در این آیین‌ها داشته باشند.

وی اظهار کرد: افرادی که مغازه یا منزلی را اجاره داده‌اند می‌توانند در این ماه بخشی از اجاره بهای خود را ببخشند تا آن را به خانواده‌های نیازمند اهدا کنند.

ماموستا رشیدی افزود: دین مبین اسلامی انسان‌ها را به نیکوکاری و بخشش دعوت کرده است و در فرهنگ مردم ما هم بخشش و عفو گناهان یک دیگر از ارزش و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگه‌وتی سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.