امام جمعه موقت مهاباد گفت: اجاره بهای مسکن رشد نامتعارفی دارد و لازم است مسئولان در این مقوله نظارت بیشتری داشته باشند.

ماموستا کاوه اسماعیلی امام جمعه موقت مهاباد در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد گفت: چند سالی است که اجاره بهای مسکن و مغازه در مهاباد رشد نامتعارفی دارد و بسیاری از مستاجران توان پرداخت این اجاره بها را ندارند.

وی اضافه کرد: علاوه بر نظارت مسئولان در این زمینه، مالکان و واحد‌های بنگاه املاک که واحد مسکونی یا مغازه‌ای برای اجاره دارند باید وضعیت معیشت مردم را در نظر بگیرند و هزینه‌ها را این گونه افزایش ندهند.

امام جمعه موقت مهاباد گفت: امروز گرانی اجاره بها منزل در مساله ازدواج جوانان نیز تاثیر مستقیم داشته است و بسیاری از جوانان به دلیل نداشتن خانه و سایر هزینه‌های زندگی توان ازدواج کردن ندارند.

ماموستا اسماعیلی با اشاره به مبارزات ماموستا «ملا خلیل گورئه‌مری» علیه استبداد رضا شاه افزود: این روحانی مبارز با تلاش خود نقش مهمی در زمینه اجرایی نشدن سیاست‌های رضاشاه (حکومت پهلوی اول) بویژه سیاست کشف حجاب در این منطقه داشت.

وی اظهار کرد: در این قیام گسترده که توسط رژیم پلهوی سرکوب شد، شمار زیادی از شهروندان و بویژه شخصیت‌های مذهبی و سیاسی این منطقه به شهادت رسیدند.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگوت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.