فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: با تلاش ماموران انتظامی محموله ۹ تنی چوب قاچاق در یکی از محور‌های این شهرستان توقیف شده است.

سرهنگ فخرالدین رستم‌پور فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید محمد نژاد در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق و جلوگیری از برش و قطع درختان جنگلی و حفاظت از منابع طبیعی در حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی سنگین بنز باری حامل چوب در محور میاندوآب – تبریز مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: مأموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۹ تن چوب درختان سنجد و بید را که به‌صورت قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی حمل می‌شد، کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش تقریبی محموله کشف شده یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ رستم پور با اشاره به اینکه در این عملیات یک نفر متهم دستگیر و یک دستگاه خودرو سنگین نیز توقیف شد، تصریح کرد: فرد متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

وی بیان کرد: پلیس با تمام توان و اقتدار با پدیده قاچاق برخورد کرده و در راستای جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ملی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست‌محیطی زیادی در پی دارد، اظهار کرد: مبارزه با کالای قاچاق همواره یکی از اولویت‌های این فرماندهی انتظامی بوده و امسال نیز جزو اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است و در این راستا اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندوآب گفت: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.