مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در این شهرستان به ۳ بیمار منتظر در لیست اهدای عضو، زندگی دوباره بخشید.

سیامند محمدی مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: بیمار مرگ مغزی که خانم ۳۸ ساله بود حین جراحی رینو پلاستی (زیبایی بینی) دچار عارضه شده بود که پس از چند روز مراقبت و اطمینان پزشکان از عدم بازگشت دوباره به زندگی خانواده برای اهدای عضو بدن وی رضایت دادند.

وی اضافه کرد: ۳ عضو قلب، کبد و کلیه‌ها این بیمار مرگ مغزی بعد از انتقال پیکر وی به تهران به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سردشت ضمن قدردانی از اقدام خداپسندانه این خانواده گفت: این نخستین مورد اهدای عضو سال جاری در این شهرستان است.

وی یادآور شد: مرگ مغزی به معنی عدم بازگشت به زندگی و تداوم زندگی کوتاه‌مدت بیمار نیز وابسته به دستگاه است و در صورت جدا شدن از دستگاه بعد از چند ثانیه فوت می‌کند.

سطح هوشیاری این بیماران عدد سه است در حالی که سطح هوشیاری انسان سالم ۱۵ است؛ بیمار مرگ مغزی در صورتی که اهدای عضو هم نشود بیشتر از هفت تا ۱۰ روز زنده نخواهد ماند.

اعضای قابل اهدای از فرد مرگ‌مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده و کلیه‌هاست ضمن اینکه برخی از بافت‌های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

برچسب ها: مرگ مغزی ، اهدای عضو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.