معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی گفت: کل اراضی آبی کشور حدود ۸ میلیون هکتار بوده که برای افزایش بهره‌وری آب و مدیریت مصرف آن تاکنون ۳ میلیون هکتار آن مجهز به سامانه نوین آبیاری شده است.

صفدر نیازی معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی گفت: تجهیز سالانه ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری در دستور کار است.

وی در خصوص اقدامات و برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی در خصوص تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری در کشور، افزود: از مجموع سه میلیون هکتارسیستم آبیاری اجرا شده در کشور ۲ میلیون و ۷۰۰ هکتار آن توسط دولت و ۳۰۰ هزار هکتار دیگر توسط کشاورزان با تسهیلات بلاعوض یا به صورت خودیاری بوده است.

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی در ادامه گفت: دربرنامه هفتم توسعه مقرر شده در راستای تداوم اجرای سیستم آبیاری نوین سالانه ۲۰۰ هزار هکتار سامانه‌های آبیاری تحت فشار و ۱۵۰ هزار هکتار آبیاری زیر سطحی در کشور اجرا شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح سیستم آبیاری نوین یکی از اقدامات بسیار مهم برای مقابله با بحران کاهش منابع آبی کشور است، گفت: مشارکت مردم و تامین به موقع اعتبارات دولتی موجب تسریع در اجرای این برنامه می‌شود.

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی افزود: اجرای اقدامات از جمله تجهیز و نوسازی شبکه‌های آبرسانی و تامین آب و تکمیل شبکه آبیاری یک راهکار مهم برای کاهش این بحران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.