معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در ۴ ماهه نخست امسال برای تسهیل صادرات و واردات در استان ۱۳ هزار و ۲۲۸ فقره کارت مرزنشینی صادر و یا تمدید شده است.

فرهمند معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به صدور و تمدید بیش از ۱۳ هزار فقره کارت مرزنشینی در استان، گفت: در این بازه زمانی در بخش کارت‌های پیله‌وری ۱۵۸ فقره و کارت‌های بازرگانی هزار و ۵۷۹ فقره کارت جدید صادر و یا تمدید شده است.

وی افزود: صدور کارت‌های بازرگانی و مرزنشینی نسبت به مدت زمان مشابه پارسال به ترتیب ۳.۱ و ۵.۴ برابر رشد داشته است.

فرهمند با بیان اینکه در طول چهار ماهه گذشته ۴ هزار و ۳۲۳ فقره پروانه کسب صنفی در استان صادر شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته، اضافه کرد: همچنین در طول چهار ماهه گذشته بر اساس اشتغال ثبت شده در سامانه رصد، ۲ هزار و ۲۵۲ نفر در حوزه اصناف استان دارای شغل شدند که این میزان در مقایسه با عملکرد ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، رشد ۳۱ درصدی داشته است.
فرهمند با بیان اینکه در چهار ماهه گذشته تعداد ۱۰۴ فقره پروانه کسب صنفی ایثارگری در صمت استان صادر و تحویل متقاضیان شده، ادامه داد: از مجموع ۴ هزار و ۳۲۳ فقره پروانه کسب صادره، ۷۱۹ فقره در حوزه صنوف تولیدی، ۲ هزار و ۴۸۸ فقره در حوزه صنوف توزیعی، ۵۴۱ فقره در حوزه صنوف خدماتی و ۵۷۵ فقره نیز در حوزه خدمات فنی است.

به گفته وی، امسال همچنین تعداد ۱۰۳ فقره مجوز توزیع محصولات دخانی صادر و تحویل متقاضیان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.