مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: ۶۳ هزار بیمار صعب العلاج نشان‌دار در استان زیرپوشش خدمات بیمه سلامت هستند که به آنها خدمات ارائه می‌شود.

فریده جعفری مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۵۳ نوع بیماری از ۱۰۷ نوع بیماری صعب‌العلاج برای دریافت خدمات تخصصی در سامانه الکترونیک پیاده‌سازی و احصا شده، گفت: ۶۳ هزار بیمار صعب‌العلاج در استان نشان دار و زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین جمعیت استان، زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند، افزود: بیش از ۲ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۵۷ نفر که ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود، زیر پوشش بیمه سلامت هستند که ۸۲ درصد آنها رایگان بیمه شدند.

جعفری اضافه کرد کرد: بیش از ۲ هزار پزشک و مرکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند و طی پارسال ۸ میلیون بار مراجعه توسط بیمه‌شدگان بیمه سلامت به مراکز درمانی استان ثبت شده و ماهانه بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه درمان توسط بیمه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه دهک‌های یک تا پنجم به صورت رایگان بیمه هستند، در ادامه گفت: دهک‌های ۶ تا ۹ با تخفیف حق بیمه را پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی افزود: بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت در هر نقطه‌ای از کشور می‌توانند با سامانه ۱۶۶۶ به صورت رایگان تماس گرفته و از نحوه دریافت خدمات، نحوه ارجاع به بیمارستانها، چگونگی مراجعه و صدور دفترچه و تمدید آن را به صورت مستقیم با مسئولان ستادی و مدیران استان‌ها مطرح کرده و پاسخ دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.