دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۳۴ دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد آیین اربعین را در مسیر‌های مختلف استان پوشش می‌دهند که مقدمات لازم در این خصوص فراهم شده است.

فرزین رضازاده دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۳۴ دستگاه آمبولانس آماده پوشش امدادی آیین اربعین در استان است، گفت: از این تعداد، ۳۰ دستگاه آمبولانس سبک، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ دستگاه موتورلانس است.

وی اضافه کرد: یک فروند بالگرد نیز برای پوشش امدادی درمانی این مراسم در نظر گرفته شده که در صورت لزوم، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رضازاده ادامه داد: همچنین بخش‌های بهداشت و درمان و اورژانس و همچنین حوزه غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین در سطح استان از آمادگی کامل برخوردار هستند.

دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین آذربایجان‌غربی ادامه داد: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها، اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری‌های مسری را انجام داده است.

رضازاده در ادامه گفت: در این خصوص پایگاه‌های مراقبت مرزی معاونت بهداشت در همه پایانه‌ها به صورت شبانه روزی مستقر است.

وی افزود: ۱۲۰ نفر کارشناس اورژانس به صورت مستقیم و ۳۰۰ کارشناس به صورت غیرمستقیم در پشتیبانی امدادی درمانی از آیین اربعین در آذربایجان غربی فعال هستند.

آیین پیاده‌روی اربعین امسال نیز در نیمه دوم ماه صفر تا اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می‌شود؛ مرز تمرچین پیرانشهر نیز یکی از پایانه‌های خروج زائران عتبات عالیات در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.