مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ۵ واحد تولید فرآورده‌های دامی متخلف در استان با بازدید‌های صورت گرفته پلمب شده و به مرجع قضایی معرفی شده است.

سید امید خلیل‌زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای تامین سلامت و بهداشت عمومی و نظارت بر اقلام و فرآورده‌های خام دامی استحصالی و خوراک و نهاده اولیه مصرفی در واحد‌های دام و طیور استان، ۵۹ نوبت بازدید توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی استان از مراکز تولیدی فرآورده‌های دامی انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: در این بازدید‌ها بیش از ۳۴۵ مورد غیربهداشتی شناسایی و ۱۳۹تن انواع فرآورده خام و نهاده و مواد اولیه مشکوک ضبط شد.

خلیل‌زاده ادامه داد: در همین راستا ۳۴۵ مورد نمونه‌برداری انجام گرفته و ۱۲۸ واحد به مراجع قضایی و تعزیراتی معرفی شدند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به خارج‌کردن ۱۲۶ تن از این محصولات از چرخه مصرف انسانی اظهار کرد: شهروندان تمامی فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و هرگونه موارد غیر بهداشتی را در اسرع وقت به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع رسانی کنندتا برخورد قانونی با متخلفان بهداشتی انجام شود.

خلیل‌زاده در ادامه گفت: ۵۶ هزار بازدید و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان توسط اکیپ‌های دامپزشکی در سالجاری انجام شده است.

وی بیان کرد: بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با تامین فرآورده‌های دامی و لبنی سالم تحقق می‌یابد و کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشتی در سطح استان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: نظارت بر فرآورده‌های دامی باید با دقت نظر بیشتری انجام شود، زیرا ارتباط مستقیم با تامین سلامت شهروندان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.