مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش حیاتی تالاب‌ها گفت: ارزش اکوسیستم‌های تالابی ۱۰ برابر مناطق جنگلی و ۲۰۰ برابر اکوسیستم‌های کشاورزی است.

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در آیین روز جهانی تالاب‌ها در پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی کانی‌برازان مهاباد گفت: تالاب‌ها نقش مهمی در زمینه تغییرات آب و هوایی، حفظ حیات وحش و تغییرات اقلیمی ایفا می‌کنند و مراقبت و نگهداری از آن‌ها تنها بر عهده محیط زیست نیست.

وی اضافه کرد: تمام ارگان‌ها و اقشار مختلف مردم باید خود را در زمینه حفظ و احیای تالاب‌ها مسئول بدانند و هر آنچه در توان دارند برای حفظ و حراست از تالاب‌ها دریغ نکنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان یکی از استان‌های غنی در زمینه تالاب است گفت: آذربایجان‌غربی دارای ۴۰ تالاب است که از این تعداد، ۱۳ تالاب دائمی و ۲۷ تالاب فصلی بوده و از این تعداد ۶ تالاب از مجموعه تالاب‌های استان عضو کنوانسیون بین‌المللی سایت رامسر هستند.

به گفته وی، محیط زیست بهره مندی خردمندانه و پایدار از تالاب‌ها را به ویژه در حوزه گردشگری، در کنار حفاظت از آن‌ها دنبال می‌کند و در این زمینه آماده همکاری با دستگاه‌های متولی و جوامع محلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.