امام جمعه مهاباد گفت: بی تفاوتی و ذلت جهان اسلامی در مقابل جنایت اخیر رژیم صهیونیستی و دفاع از مظلومیت در طول تاریخ بی سابقه بوده است.

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد در خطبه نماز جمعه این هفته، گفت: آمار شهدای مردم غزه از مرز ۴۰ هزار نفر شامل زنان، مردان و کودکان بی گناه بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی گذشته است.

وی اضافه کرد: حمله موشکی در هنگام برگزاری نماز صبح به کتابخانه‌ای که محل استقرار مردم بی گناه بود، منجر به شهادت ۱۲۵ شهید دیگر شد که حتی جنازه‌های آنان نیز در این حملات پیدا نشده است.

امام جمعه مهاباد ضمن ابراز تاسف از عدم کوچکترین واکنش کشور‌های اسلامی به جز چند کشور در قبال این حملات گفت: ذلت جهان اسلام نسبت به این جنایت و مظلومیت در طول تاریخ بی سابقه بوده است.

ماموستا بیان کرد: استکبار جهانی برای هرگونه دفاع و جنایت رژیم صهیونیستی مشروعیت قایل بوده و در مقابل دفاع مردان و زنان فلسطینی از خاک و جان خود را برنمی تابد.

وی با اشاره به شهادت ۲ فرزند دوقلوی فلسطینی در بدو تولد هم گفت: تولد در سرزمین‌های اشغالی مساوی با شهادت بوده و از پروردگار خواهان به پایان رسیدن این همه جنایت و شنیدن صدای مظلومیت مردم غزه هستیم.

امام جمعه مهاباد در ادامه با اشاره به گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور افزود: آزادگان جنگ تحمیلی سال‌های متمادی عمر خود را در اسارت پشت سر گذاشته و تعدادی زیادی نیست در مدت اسارت خدا جان خود را در راه دفاع از وطن خود از دست دادند.

وی در ادامه از وضعیت راه‌های ارتباطی منطقه و افزایش آمار مرگ و میر گفت: تکمیل کریدور شمال غرب کشور و چهاربانده کردن محور‌های مهاباد به ارومیه و مهاباد به میاندوآب تاثیر مستقیم در کاهش تصادفات دارد و هر روز شاهد کشته شدن تعدادی از شهروندان در مسیر محور برهان و بوکان به سقز هستیم.

وی ضمن تاکید بر اصلاح این محور‌ها گفت: اعتبار لازم برای زیرسازی راه‌هایی که ماهانه بین ۱۰ تا ۱۵ کشته برجای می‌گذارد باید تامین شود.

ماموستا امامی در ادامه به اهمیت موضوع پرداخت زکات تاکید کرد و گفت: اثرات مثبت این فرضیه الهی در جامعه بی شمار بوده که علاوه بر رضایت اطرافیان و کاهش فقر موجبات آرامش روح و روان آدمی را نیز در پی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.