رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: هنگامی که سطح آب با لاشه ماهی‌ها پر شود احتمال دارد آلودگی آب به ماهی‌ها نیز منتقل می‌شود و مصرف ماهی‌های زنده رودخانه مهاباد توصیه نمی‌شود.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: بسیاری از ماهی‌های آلوده از نظر شکل ظاهری هیچ تفاوتی با ماهی‌ها سالم ندارند بلکه باکتری‌های وارد بافت گوشت آنها شده و حتی با شستن هم پاک نخواهد شد و بنابراین این اهالی روستا‌ها این منطقه باید از مصرف این ماهی‌ها بپرهیزند.

وی یادآور شد: این اتفاق هر سال در مناطق بالادست رودخانه مهاباد وجود دارد، اما اگر میزان تلفات بیشتر از اندازه و غیرمعمول باشد، باعث آلودگی آب هم می‌شود.

مساله‌ای که در سال‌های قبل نیز انجام گرفته این است که باید این ماهی‌های گرفتار شده در داخل آب رودخانه به پایین دست رودخانه منتقل شوند و در حال حاضر امکانات چنین اقدامی در شهرستان وجود ندارد و این کار باید با همکاری انجمن‌های دوستدار محیط زیست انجام شود.

با توجه به اینکه مهاباد از جمله شهر‌های است که در آن انجمن‌های دوستدار محیط زیست در آن بسیار فعال هستند، امید است اعضای این انجمن‌ها با فراخوان عمومی با همیاری شهروندان و دستگاه‌های اجرایی برای نجات جان هزاران قطعه ماهی رودخانه‌ای گام بردارند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.