رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: کارشناسان این اداره در پایش‌های خود نخستین دسته از فلامینگو‌های مهاجر را در تالاب دورگه‌سنگی این شهرستان مشاهده کردند.

اکبر قایمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: هر سال در این فصل فلامینگو‌های مهاجر از مناطق شمالی و دریاچه ارومیه به سمت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه از جمله تالاب دورگه‌سنگی این شهرستان مهاجرت می‌کنند.

وی اضافه کرد: این پرندگان مهاجر در قالب دسته‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ قطعه‌ای وارد تالاب دورگه‌سنگی شده و مدتی را در این تالاب که عمق آب آن زیاد نیست و به راحتی می‌توانند به جلبک‌ها دسترسی داشته باشند، به استراحت و تغذیه پرداخته و سپس کوچ خود را به مناطق جنوبی‌تر ادامه می‌دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده ادامه داد: امسال برای نخستین بار طی ۱۰ سال اخیر تالاب دورگه‌سنگی از وضعیت آبی مطلوبی برخوردار است و هم اکنون با وجود تبخیر آب در این فصل بیش از ۹ میلیون مترمکعب آب در آن ذخیره شده است.

وی پیش‌بینی کرد امسال با توجه به وضعیت مطلوب آب تالاب دورگه‌سنگی، امنیت کامل و غذای کافی شمار فلامینگو‌های مهاجر در این تالاب به بیش از ۳۰ هزار قطعه افزایش پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.