فرماندار پیرانشهر گفت: پارکینگ‌های این شهرستان آمادگی پذیرش بیش از ۵۰ هزار دستگاه خودرو زائران در ایام اربعین حسینی را دارند.

خضر کاک‌درویشی فرماندار پیرانشهر با اشاره به اینکه پارکینگ‌های این شهرستان آماده پذیرش ۵۰ هزار دستگاه خودروی زائران اربعین است، گفت: این ظرفیت در پارکینگ‌های کارخانه‌قند، پادگان جلدیان، میدان تیر و مرز تمرچین ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام شده بیش از ۸۶ موکب از مرز بازرگان تا تمرچین برای استقرار و خدمات‌رسانی اعلام آمادگی کرده‌اند و شمار زیادی از موکب‌ها در محدوده مرز تمرچین و شهر پیرانشهر به منظور استراحت و تغذیه زائران راه اندازی خواهد شد.

فرماندار پیرانشهر با اشاره به انجام اقدامات لازم برای تسهیل در تردد زائران در مرز تمرچین افزود: در پایانه مرزی تمرچین ۳۸ گیت برای تردد آماده شده که در طول ایام پیاده‌روی اربعین راه‌اندازی خواهند شد.

کاک درویشی ادامه داد: مرز تمرچین پیرانشهر امسال توانایی میزبانی بیش از ۵۰۰ هزار زائر را دارد و با پیگیری‌های صورت گرفته امسال شاهد تردد یکسره و مستقیم زائران از مرز تمرچین به کربلا خواهیم بود.

مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیر‌های زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.