مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۳۸ گیت گذرنامه برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر آماده شده تا میزبان زوار اباعبدالله الحسین (ع) باشند.

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه از این تعداد گیت آماده‌سازی شده ۳۰ گیت در بیرون و ۸ گیت در داخل سالن پایانه تمرچین جانمایی شده، گفت: هدف از افزایش تعداد گیت‌های گذرنامه، تسهیل در تردد زائران و کاهش ایستایی در پایانه مرزی تمرچین است.

وی درباره برق‌رسانی و روشنایی پایانه مرزی تمرچین برای اربعین امسال اضافه کرد: آماده‌سازی ۲۲ برج نوری برای تامین روشنایی و آماده‌سازی ۲۰ پروژکتور برای روشنایی گیت‌ها از جمله اقدامات درخصوص تامین برق پایانه مرزی تمرچین است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: نصب و راه‌اندازی ۲۹ آبخوری در نقاط مختلف محوطه پایانه، نصب و راه‌اندازی ۸ دستگاه آب سردکن و خریداری ۲ دستگاه دیگر، آماده‌سازی ۴۸ چشمه سرویس بهداشتی ثابت و ۲۴ چشمه سیار و آماده سازی ۱۲ سرویس بهداشتی ثابت در سالن‌ها و ۲ چشمه سرویس بهداشتی ویژه جانبازان و معلولان از اقدامات انجام شده است.

وی افزود: ضدعفونی کردن منبع آب آشامیدنی و تعویض لوله‌های چاه تامین آب از جمله دیگر اقدامات انجام شده در پایانه مرزی تمرچین در راستای آماده‌سازی این پایانه برای تردد زائران اربعین حسینی طی سال است.

دست‌نشان به سایر اقدامات انجام شده در پایانه مرزی تمرچین نیز اشاره و اظهار کرد: به روز رسانی سیستم سرمایشی داخل سالن، شارژ کپسول‌های آتش نشانی به تعداد ۴۴ دستگاه، تعویض در‌های اتوماتیک سالن و کریدور، تعویض و نوسازی ۱۰ دستگاه راه بند، به روز رسانی سیستم سرمایشی داخل سالن و بهسازی و تعویض جدول‌های محوطه از جمله این اقدامات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.