مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: اقدامات لازم برای استقبال از زوار اربعین حسینی در محورهای مواصلاتی پیرانشهر از ابتدای امسال صورت گرفته است.

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در رابطه با اقدامات انجام گرفته برای تردد ایمن زوار اربعین حسینی در محور‌های مواصلاتی پیرانشهر در جوار پایانه مرزی تمرچین گفت: در همین زمینه ۹۰ کیلومتر از محور‌های منتهی به پایانه مرزی تمرچین در حوزه استحفاظی پیرانشهر خط‌کشی شده و این عملیات تا زمان اتمام طرح تردد زوار ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه علائم جاده‌ای شامل نصب انواع تابلو‌های اخباری و انتظامی در محور‌های ارتباطی، نقش مهمی در افزایش ضریب ایمنی راه‌ها دارد، تصریح کرد: برای تردد ایمن زائران اربعین در ۳ماه امسال ۲۲۷ مورد تابلو و علائم هشدار دهنده جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی شهرستان پیرانشهر نصب شده است.

دست نشان مححور‌های مواصلاتی پیرانشهر را یکی از محور‌های مهم تردد زائران اربعین دانست و یاد آور شد: با هدف ایمنی محور‌های مواصلاتی این شهرستان، عملیات تسطیح، رگلاژ و شانه‌سازی بطول ۲۰۰ کیلومتر، نخاله‌برداری به طول ۳۷۲۰ متر مکعب و تراشه‌برداری و مسیرگشایی به طول ۲۶۰۰ متر مکعب تاکنون انجام شده است.

وی در ادامه گفت: ۳۷ مورد اجرای گشت‌های تلفیقی با پلیس‌راه و گشت‌های دروازه‌ای کنترل ناوگان از دیگر اقدامات اداره راهداری و حمل و نقل جاد‌های شهرستان پیرانشهر برای تردد ایمن زائران اربعین حسینی در طول سال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی همچنین بیان کرد: اقدامات ذکر شده بخشی از برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ۳ ماهه نخست امسال در محور‌های مواصلاتی شهرستان پیرانشهر بوده و سایر اقدامات در طول ماه جاری تا ۱۶ مرداد همزمان با آغاز طرح اربعین با قوت و حجم عملیات بیشتر انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.