رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: مأموران یگان حفاظت این اداره، طی یک عملیات ۵ صیاد متخلف را به علت صید غیرمجاز ماهی در محل رودخانه زاب این شهرستان دستگیر کردند.

خالد بایزیدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت:‌ اکیپ یگان حفاظت محیط زیست شهر‌های سردشت و میرآباد در ادامه ماموریت‌های سازمانی و گشت و کنترل و جلوگیری از هرگونه تخلفات شکار و صید در راستای حفاظت از محیط زیست منطقه، بامداد امروز موفق شدند ۷ رشته تور صیادی غیرمجاز پهن شده در رودخانه زاب را جمع‌آوری و ضبط کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا ۵ نفر که همگی از شهر‌های همجوار بودند، دستگیر شده و بیش از ۱۰۰ قطعه ماهی رودخانه‌ای کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت اظهار کرد: هر ساله تعداد زیادی از افراد به صورت غیرمجاز در این رودخانه مشغول صید ماهی رودخانه‌ای می‌شوند که این امر موجب کاهش شدید جمعیت این نوع ماهی‌ها می‌شود.

بایزیدی افزود: صیادان و ماهیگیران باید از هرگونه صید غیرمجاز خودداری کنند چرا که در صورت مشاهده، با متخلفان برخورد جدی به عمل خواهد آمد.

وی از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخریب و صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

رودخانه زاب یکی از بزرگترین رودخانه‌های دائمی آذربایجان‌غربی است که از دامنه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه می‌یابد و پس از عبور از این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا کرده و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می‌ریزد.

شهرستان سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.