خوش چهره گفت: وزرای پیشنهادی باید بدانند که اکنون بحران مقابل آنها قرار دارد و باید دید آیا آنها توان مدیریت بحران را دارند؟

محمد خوش چهره نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اکنون به سمت قانون اساسی حرکت نکردیم و به معیار‌های تاکیدی رهبری چندان توجه نشده و باز به همین رویه‌های سابق اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: در کشور ما مجلس و دولت در درجه اول ماموریت‌ها و وظایفی دارند و در خروجی اینها به حل مسائل کشور چه اقتصادی  و یا اجتماعی سایر مشکلات باید توجه شود. مسئولان باید مسائل را بررسی کنند و چالش‌ها را بردارند. بعضی از این مسائل متراکم شده و اکنون به معزل تبدیل شده است؛ و معزل اگر پیچیده‌تر شود به بحران تبدیل می‌شود.

خوش چهره گفت: معیار‌های کلان اقتصادی و اجتماعی را اگر دنبال کنیم می‌بینیم که اکنون به بحران رسیده ایم مانند موضوع بیکاری که بحران شده است. در مسکن بحران داریم و همین طور بحران‌های اجتماعی زیاد هستند و صرف این که بگوییم فلانی آدم خوبی است مشکلات درست نخواهد بود.

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: دکتر عارف که از دوستان ما هستند و این عزیزان باید بدانند که اکنون حل مسئله پیش روی آنها نیست و بحران مقابل آن‌ها قرار دارد و آیا توان مدیریت بحران را دارند؛ بنابراین وزرای دیگر هم با این شاخص نیامده‌اند و این که بتوانند بحران و یا مشکلات و یا شیطنت دنیای سلطه را حل کنند.

وی افزود: برای مثال در حوزه اقتصاد، ترامپ در سال ۹۷ به کنگره اعلام کرد که از گزینه نظامی علیه ایران استفاده نمی‌کنیم، چون که هزینه دارد، اما با کمک هم‌پیمانان خود مثل امارات و اسرائیل می‌توانیم ارزش پول ملی ایران را کاهش دهیم.

خوش چهره گفت: این روند افزایش قیمت‌ها صرفا موضوع داخلی نبوده و ضعف و غفلت بانک مرکزی به جای خود بلکه جریان سازمان یافته نفوذ نیز در بانک مرکزی وجود داشته است؛ بنابراین وزرایی باید در دولت باشند که بدانند جنگ اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی تمام عیار در کشور داریم، پشت سر بسیاری از پدیده‌های اجتماعی جریانی سازمان یافته وجود دارد و بنابراین  افراد باید توانایی درک و رصد جدی از محیط ملی و فرامحیطی داشته باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: ریشه عوامل و مشکلات دو دسته است یکی درونی است که غفلت و خوش باوری و ساده اندیشی در نظام تصمیم‌گیری است و در کنار آن عوامل برونزا مانند شیطنت دنیای سلطه و جریانات سازمان یافته است و باید ببینیم که این وزرا  توانایی برای برخورد با این مشکلات را دارند.

وی ادامه داد: این وزرا باید بدانند که اکنون بحران در برخی قسمت‌ها وجود دارد. ما در تعلیم و تربیت خود غفلت کردیم و اگر این شاخص‌ها را در نظر بگیریم با توجه به شرایط موجود نیرو‌هایی که می‌خواهیم که توانایی این جنگ را باید داشته باشند، اما برخی از آنها متناسب با مشکلاتی که داریم نیستند و امیدواریم با عنایت خدا اراده رئیس جمهور و حضور رهبری اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

خوش چهره تصریح کرد: تیمی که برای مقابله با شرایط می‌فرستیم، نباید حفظ وضع موجود هدفش باشد که البته جزیی از برنامه باید باشد؛ و بلکه باید مشکلات را جبران کند و من این رنج وزرا را تیمی که بتواند ما را به نقطه امیدوار کننده برساند آن هم  با استاندارد‌های علمی چندان مناسب نمی‌دانم، اما مجلس باید اقدامات خود را انجام دهد وبررسی‌های لازم را پیش بینی کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در انتها گفت: من درباره واکنش مجلس به این وزرا نمی‌توانم پیش بینی کنم، اما شاخص‌ها را عنوان کردم و مجلس باید نشان دهد که آیا می‌خواند برخی از ملاحظاتی که همیشه وجود داشته را اعمال کنند یا خیر. باید اکنون احراز توانمندی و سلامت نفس کنند.  این دو را باید خیلی جدی  مدنظر قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار