نماینده مردم مشهد گفت: آقای اتابک با وزارتخانه آشنا نیست و شاید چندین سال طول بکشد تا اوضاع را بتوانند به دست بگیرند.

ظهوریان ابوترابی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: خواسته‌های برنامه هفتم از وزیر صمت با یک وزیر متخصص عملی می‌شود و در بین وزرا شاید ناشناس‌ترین فرد همین دکتر اتابک باشد و سابقه ایشان در اتاق بازرگانی بوده و افرادی که نقش صنفی پر رنگی داشتند شاید نتوانند نقطه تعادل را در این وزرات‌خانه به درستی عمل کنند.

وی افزود: شاید ضعیف‌ترین برنامه بین تمام وزرا برای دکتر اتابک باشد. اساسا برنامه ریزی در کشور ما هنر فهرست کردن کار‌های خوب است، اما اساس برنامه ریزی اولویت بندی کار‌های خوب و تخصیص منابع به همین کار‌ها است و برنامه دکتر اتابک در این مسئله هم خالی است. 

ظهوریان ابوترابی اظهار داشت: شاید بگویند ما برنامه هفتم داریم، چه نیازی به برنامه داریم. ما از وزرا انتظار داریم لایه میانی و حرکتی‌تر را در برنامه ارائه کنند و برنامه ایشان را احتمالا در برخی از گزاره‌ها هیچ کس متوجه نمی‌شود. برخی از برنامه‌های ایشان آنقدر کلی است که اصلا نمی‌توان درباره آن حرف زد.

وی ادامه داد: نکته دیگر آن است که تجربیات ایشان در سطح بنگاه‌ها داری‌ها است، اما ایشان درکی به عنوان مسئله سیاست صنعتی ندارند.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی صنعت و معدن و تجارت افزود: از ایشان درباره بحث تفکیک وزارت صمت سوال کردیم، نگاه شما چیست، گفتند هر چی مجلس تصویب کند اجرا می‌کنیم. گفتیم درباره خودرو مسئله شما چیست و گفتند من با بنگاه داری دولت مخالفم و موضوع خاصی را مطرح نمی‌کردند.

وی ادامه داد: ایشان با وزارت خانه آشنا نیست و چند سالی طول می‌کشد که با وزارت خانه آشنا شود و اقتدار مدیریتی هم به نظر می‌رسد که ندارند، اما ایشان مدیر بنگاه دار خوبی هستند، اما نمی‌توانند وارت صمت را به طور موثر اداره کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار