نمایند مردم خرمشهر در مجلس گفت: پزشکیان چینشی در کابینه ایجاد کرد که در تاریخ و ادوار گذشته انقلاب اسلامی بی‌نظیر بود.

مطور زاده نماینده موافق برنامه‌های وزیر صمت گفت: انتخابات چهاردهم اگرچه غافلگیرانه بود منتها تحت هدایت و رهبری‌های دلسوزانه مقام معظم رهبری آنچنان هیجانی در کشور ایجاد شد که تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات برنده نامشخص و نامعلوم بود.

 وی افزود: خوشبختانه بنا به تعبیر حضرت آقا ملت ایران انتخابی بسیار شایسته داشتند شخصیتی اندیشمند، ساده زیست ، شجاع، مومن و پیرو حضرت امیرالمومنین و مدافع همه اقوام و مذاهب و شخصیت‌ها در کشور یعنی جناب آقای پزشکیان هم به وعده‌های خود عمل کرد و چینشی در کابینه ایجاد کرد که در تاریخ و ادوار گذشته انقلاب اسلامی بی‌نظیر بود. 

او ادامه داد: همه اقشار و جمعیت‌ها وارد عرصه تکوین دولت وفاق ملی شدند از وزرای موفق آیت‌الله شهید رئیسی تا نمایندگان با تجربه مجلس شورای اسلامی بانوان عزیز و شخصیت‌های موثر و اساسی در کشور و چنین چینشی با توجه به سابقه طولانی حقیر در چهار دوره گذشته مجلس چنین صحنه‌های را شاهد نبودم به همین خاطر از آقای دکتر پزشکیان باید تشکر بکنیم که چنین صفحه جدید در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زد و وفاق به همگرایی به وحدت ملی ما را تقویت کرد آقای پزشکیان دستت درد نکند انشالله موفق بشید و دعای خیر مقام معظم رهبری هم بدرقه راه خواهد بود. 

این نماینده مجلس اظهار کرد: برادر عزیزمان جناب سید بزرگوار که ایشون از بزرگ‌ترین شخصیت‌های فعال در زمینه صنعت معدن و تجارت است. آدمی که در سال ۱۳۵۹ عافیت طلبی را کنار گذاشت و از مهمترین دانشگاه دنیا برگرشتش و تجربیات علمی و دانشی خویش را در خدمت ارتقا انقلاب و عزت کشور به کار گرفت. 

او گفت: خیلی ممنونیم جناب آقای اتابک از حضورتون در عرصه مدیریت کشور با این شرایطی که داشتیم بعضی از دوستان از دوستان ایرادی به کار آقای سید اتابک می‌گیرند که ایشان در دولت نبوده است اتفاقا نقطه قوت آقای دکتر اتابک همینجاست و در راستای منویات مقام معظم رهبری که فرمودند امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی است مردم کشاورزان هستند مردم تا جان هستند مردم صنعتگران هستند ایشان محصول دیوان سالاری پیچیده اداری ما نیستند ایشان آدمی است که خوب فکر میکند و خوب عمل می‌کند. 

وی ادامه داد: صنعت سیمان که مورد ایراد بود و اشکال تکنولوژی و فناوری صنعت فولاد را در کشور بومی کرد و امروز در مرحله‌ای قرار گرفتیم که جزء سرآمد‌های آسیا و منطقه در بحث تولید فولاد در سیمان به خودکفایی رسیدیم.

 مطورزاده گفت: ما یک درصد جمعیت دنیا را داریم ولی ۷ درصد معادن دنیا متعلق به ملت عزیز و بزرگ ایران است متاسفانه تا حالا به علت یک سری روابط نامناسب از این ثروت بزرگ و اساسی که می‌تواند ما را به عمق قله‌های بزرگ توسعه صنعتی تولید ثروت و ایجاد اشتغال و رقابت با کشور‌هایی که در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشند از این قافله جما ماندیم.

 وی گفت: بایستی این مجال را به آقای اتایک بدهیم که معادن ما را فعال بکند یک عدالت صنعتی و تولیدی بایستی در کشور شکل بگیرد دوستان توضیح صنایع و جانمایی صنایع در کشور غیرعادلانه است بسیاری از مناطق که مزیت‌های نسبی بسیار بالایی دارند امروز از داستان صنایع متناسب با آمایش سرزمین بی‌بهره هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار