نماینده مردم کرج گفت: نگرانی ما این است که سیمایی‌صراف نفر اول وزارت علوم نباشد.

علیرضا عباسی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری گفت: سیمایی‌صراف در برنامه خود به برنامه هفتم و اسناد بالادستی اشاره کرد، اما موارد آنقدر زیاد است که نمی‌توانیم اولویت درستی را پیدا کنیم.

نماینده مردم کرج افزود: به اصلاح آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی اشاره کردید، آیا اطلاع از این موضوع دارید؟ به هم افزایی اقدامات وزارت علوم و وزارت بهداشت و رفع همپوشانی‌ها اشاره کردید، منظورتان چیست؟ 

وی ادامه داد: سهم آموزش‌های مهارتی در انتهای برنامه هفتم به ۴۰ درصد باید برسد و در برنامه شما ندیدیم که فاصله کنونی را چگونه می‌خواهید پر کنید.

عباسی بیان کرد: ما محدودیت منابع انسانی داریم و شما هیچ برنامه‌ای برای اجرایی شدن ماده ۲۳ و افزایش بهره بری دانشجویان در رشته کشاورزی نداشتید. سهم رساله‌ها و پایان نامه‌های نیاز محور ۱.۵ درصد است و در برنامه هفتم باید به ۲۰ درصد برسد، شما در برنامه هیچ سخنی از آن نگفتید. از نظر کمی حوزه آموزش عالی ما اشباع شده است، مسائل در این زمینه را به چه شکل می‌خواهید حل کنید؟

نماینده مردم کرج بیان کرد: درباره تعداد دانشجو‌های خارجی شما برنامه خاصی را ارائه ندادید؛ چگونه می‌خواهید این تعداد را دانشجو را به ۳۲۰ هزار نفر برسانید؟ همیشه آرزوی ما بوده که سهم پژوهش به ۴ درصد برسد، به چه شکل می‌خواهید مسائل را در این زمینه حل کنید؟

عباسی ادامه داد: دلیل افت علمی در دهه نود سیاسی کاری‌ها و حاشیه سازی‌ها بود و این موضوع به علم کشور لطمه زده و انتظار ما این است که افراد سیاسی کار در پست‌های وزرات علوم و ریاست دانشگاه‌ها به کار گرفته نشوند.

وی گفت: افرادی که تهمت تقلب را به انتخابات ۸۸ زدند صلاحیت حضور و گرفتن پست‌های کلیدی را در این وزارتخانه ندارند، یکی از حاشیه سازی ها در دهه نود برای بورسیه‌ها بود که در آن سال‌ها انجام شد و رهبری هم گفتند که آن کار خلاف قانون بود. شما آن سال‌ها مسئولیت داشتید، چه اقدامی انجام دادید؟

عباسی گفت: یک وزیر علوم باید سلسله مراتب اداری را در این وزارتخانه طی کرده باشد و شما در سابقه خودتان ریاست دانشکده و دانشگاه و گروه را هم نداشتید، حالا می‌خواهید یک وزارت خانه را کنترل کنید؟  وزیر علوم حداقل در مجامع علمی باید شناخته شده باشد، آیا شما شناخته شده هستید؟

او گفت: رزومه علمی شما طی این سال‌ها شده تعدادی محدود مقاله داخلی و چند مقاله خارجی، مورد آخر آن است که کسی که در وزارت علوم است باید موضع گیری سیاسی درستی داشته باشد و در خیلی جا‌ها موضع گیری نمی‌بینیم.

نماینده کرج اظهار کرد: شما در اغتشاشات دو سال پیش و محور مقاومت هیچ موضع گیری نداشتید. در نهایت نگرانی ما از این است که شما نفر اول وزارت علوم نباشید، این اطمینان را به ما بدهید که به دهه نود برنمی‌گردیم و پسرفت نمی‌کنیم.

خبرنگار: نیک خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار